Sliding_panel_tab
 
 
Bez_nazwy-4
 
STREFA USŁUG CALISIA.PL
Obecnie dostępne: 8
Btn_kino
Btn_imprezy
Btn_reed
Btn_optyk
Btn_kosmetyczka
Btn_soki
Btn_at
Btn_tooth
Btn_question_mark
 
 
Z KRAJU I ZE ŚWIATA
Kaliska "Strefa Kibica" (29)
Alicja Tchórz Akademicką Mistrzynią Polski! (4)
 
Calisia_-_osiedle_90x_300
 
TURYSTYCZNA OFERTA DNIA
Sharm_el_sheikh_banner
14 dni w hotelu 5* za 1.287 zł/ 1 os. !!!
 
 
 
 
 
 
Profesja_baner
 



 

 
 
POPULARNE TAGI
 
 
 
← Powrót

Nowoczesność jest tymczasowym trendem, historia obroni się sama...

21/08/2011 19:49

Z wielką uwagą i zainteresowaniem śledzę dyskusje wokół rewitalizacji kaliskiego Rynku Głównego i kiedy przyszedł czas na konsultacje z dziennikarzami – chętnie dorzucę własną opinią.

Zrzut_ekranu_2011-08-21__godz
 
 
na razie nie chce Cię tylko 25 osób, w Rynku - chce Cię 275 osób, w Parku - 54 ... wg ankiety na Calisia.pl

Zastanawiając się nad funkcjami kaliskiego Rynku Głównego – bo o to pytają Panowie Prezydenci podczas spotkań w grupach dyskusyjnych – widzę przede wszystkim potrzebę stworzenia czegoś, z czym przyjezdni, turyści chcieliby się fotografować (tak nasza ludzka słabość:) i czegoś co mogliby wywieźć ze sobą (kupić – zdobyć – zabrać) czyli jakieś „ważne trofeum”, którym chcieliby pochwalić się znajomym. Idealnie byłoby aby czuli się tutaj „najważniejsi na świecie” i rozpieszczani.

Wiem – upraszczam sprawę bardzo, ale uważam, że turyści mogą mieć zasadniczy wpływ na tempo rozwoju naszego miasta. Jeśli Kalisz stanie się ośrodkiem znanym i chętnie odwiedzanym – nikt nie pozostanie bez pracy a stopa życiowa mieszkańców znacznie się podniesie.

Dlatego – to co będzie na Rynku Głównym – jest bardzo ważne. Proszę pomyśleć: kiedy przyjeżdzają do nas jacyś goście to dokąd idziemy? Tak – spacer pod ratusz jest obowiązkowym punktem programu.

Ile czasu tam spędzamy?
Co tam robimy?
Gdzie się zatrzymujemy?
Na co jesteśmy skłonni wydać nasze pieniądze?

To są pytania, na które koniecznie trzeba znaleźć jak najwięcej odpowiedzi i w oparciu o nie zaproponować “COŚ” co będzie nas miejscowych i turystów “trzymać” TU jak najdłużej.

Mogą się zatem połączyć funkcje: reprezentacyjna/ turystyczna/ rekreacyjna/ rozrywkowa miasta z funkcją handlową i usługową.

Jak to osiągnąć?

Wydaje mi się, że potrzebne jest kilka „punktów” w obrębie Głównego Rynku, które będą wybijać się, przyciągać wzrok i spowodują, że ludzie je dostrzegą, przystaną, przyjrzą się i pomyślą. Tylko wtedy jest szansa, że zaczną o tym mówić (miejmy nadzieję, że dobrze), powodując, że inni będą chcieli to samo poczuć, czyli przyjechać do Kalisza. Mieszkańcy będą dumni, że mają taki świetny Rynek, będą się tutaj dobrze czuć i chętnie przychodzić w wolnej chwili. Przecież tutaj bije serce tego miasta – tu załatwia się sprawy urzędowe w Ratuszu, tu wieczorami siedzi w ogródkach…

Moim zdaniem doskonałym kandydatem na jedną z takich figur, wybijąjących się z tła, jest rzeźba Kalisia, o której tak wiele się ostatnio mówi.

Ta rzeźba ma istotnie mocno dostrzegalne atuty:

- wyrazista i dostojna postawa zupełnie jak starożytna bogini,
- kontrowersyjna ale zapadająca w pamięć uroda
- historyczna, głęboka symbolika – na głowie dźwiga mury naszego miasta – jakby czuła odpowiedzialność za wszystkich mieszkańców,
- trzyma tarczę z herbem Kalisza – przygotowana do jego obrony.

Czy można mieć wątpliwości czy ona “chce” dobrze dla Kalisza?
Czy nie jest nośnym i namacalnym symbolem naszego miasta?

Może w oparciu o tę rzeźbę można zbudować legendę?

Wyobraźmy sobie, że przez wieki Kalisia leżała zapomniana w podziemiach kaliskiego ratusza – w zamurowanej piwnicy, o której nikt nie wiedział do niedawna… Przypadkiem natknęła się na nią ekipa budowlana przy okazji inspekcji podziemi. Nie wiadomo dokładnie kiedy, ale ukryli ją tam jacyś ludzie, którzy zostawili też krótki list zawierający słowa: „nasz cenny symbol – czcijcie i szanujcie a dobro i spokój będzie gościł w tym grodzie na zawsze..”
Dobrze, że się odnalazła, zasługuje na najlepsze traktowanie bo przecież była przez setki lat dobrym duchem tego miasta.

Czyż ta historia nie brzmi wiarygodnie? Gdybyśmy ją znaleźli, czy nie czcilibyśmy jej jak największego skarbu? Dążyli do tego, aby ją odnowić i postawić w najbardziej zaszczytnym miejscu?

Drodzy Państwo – właśnie z taką sytuacją mamy do czynienia. Dzięki Maciejowi Błachowiczowi i grupie studentów zwróciliśmy na nią uwagę, odnaleźliśmy swoją tożsamość historyczną – bohaterkę z przeszłości. Wykorzystajmy ten moment i dajmy naszemu miastu nośny symbol, na którym można – jak sądzę – budować MARKĘ KALISZ.

Jako Kaliszanie potrzebujemy symbolu, z którym moglibyśmy utożsamić nasze miasto, uczynić je rozpoznawalnym w kraju i na świecie – Warszawa na Syrenkę, Warsa i Sawę, Kraków na Wawelskiego Smoka i głowy królów, Toruń ma Kopernika i pierniki a Kalisz ma rzeźbę Kalisię i Szlak Bursztynowy.

Podsumowując uważam, że Kaliszowi przydałyby się:

- prosta i wyrazista historia/legenda powszechnie powtarzana (np. na poparcie tego, że jest najstarszym miastem w Polsce)

- symbol – np. rzeźba stojąca przed Ratuszem, która „dawałaby poczucie” ciągłości historycznej miasta, łączności pokoleń, tożsamości Kalisza oraz uoasabiałaby wszystkie tęsknoty osób świeckich w tym mieście,

- zieleń w rynku – konieczna aby nacieszyć oczy kolorami, odetchnąć prawdziwym tlenem, zapachem, skryć się przed dokuczliwymi promieniami słońca lub deszczu…

- atrakcje – np. Centrum Multimadialne w Podziemiach Kalisza - idealny pomysł, który popieram w 100 %

- woda (symbol życia) czysta krążąca w fontannie – małe źródełko ale w godnym miejscu – podoba mi się pomysł połączenia rzeźby Kalisii z niedużą fontanną – raczej symboliczną niż rozpryskującą wodę

- ławeczki aby spocząć i pogapić się na te wszystkie atrakcje
np. w kostce brukowej mógłby się pojawić „przebieg linii Szlaku Bursztynowego” – ułożonej z prawdziwych bursztynów (pod szkłem oczywiście) – z południa na północ

- no i oczywiście doskonałe punkty gastronomiczne i handlowe (już wiele z nich działa) – by mieszkańcy i goście zapragnęli przebywać w tak pięknym otoczeniu jak najdłużej, jak najliczniej i chcieli zabierać ze sobą różne pamiątki kaliskie

To czy w Rynku będą odbywać się imprezy kameralne – to moim zdaniem – kwestia drugorzędna, incydentalna i nie uzasadnia likwidacji zieleni.

Mając na myśli Rewitalizację Głównego Rynku – należałoby spojrzeć na naszą historię tysiąca ośmiuset pięćdziesięciu lat i działać tak, żeby rewitalizacja rynku pozwoliła tę historię upowszechnić.

To dłuższa praca – może na pokolenia, ale jesteśmy w tej szczęśliwej sytaucji, że możemy to tworzyć (mam na myśli nasze pokolenie). Potrzebny byłby spójny plan całości czyli najpierw – jak ostatnio ktoś napisał w jednym z komentarzy na Calisia.pl – plan stworzenia MARKI KALISZ a potem wynikające z niego elementy rewitalizacji. Konkurs SARP dla najlepszych architektów – wydaje się ideałem, miejmy nadzieję, że osiągalnym.
Plan prac budowlanych może obejmować nawet najbliższe 100 lat ale z dbałością o szczegóły i bez zbędnego pośpiechu. Taki plan z pewnością chciałyby realizować nasze dzieci …

Kalisz ma najdłuższą w Polsce metrykę ale – mam wrażenie – chyba boimy się o tym mówić. Jeśli będziemy się wahać czy jest prawdziwa czy nie – będzie nieprawdziwa.
A czy w Krakowie mieszkał Smok Wawelski ? - jak powiedział ostatnio mój znajomy.

Pamiętajmy, że nowoczesność jest tymczasowym trendem, historia obroni się zawsze !

Stawiam na historię Kalisza i jego „boginię”.



Tagi:  funkcje Rynku Głównego, Rewitalizacja, Kalisz, fontanna, rzeźba Kalisia



Zrzut_ekranu_2011-08-21__godz
Zrzut_ekranu_2011-08-21__godz

 
MA 21/08/2011 23:38

Świetny artykuł! Mi ta Kalisia się bardzo podoba. Ale mimo wszystko i przede wszystkim: SARP! Słyszy Pan Panie prezydencie? SARP. I cała Rado miejskich obiboków? SARP. Nie Wasze chore pomysły tylko coś godnego chwalenia się nie tylko w Polsce, ale w Europie, chcemy MY KALISZANIE!

Vote_for Vote_against
irol 21/08/2011 23:43

mnie się podoba podpis pod zdjęciem – bardzo dwuznaczny

Vote_for Vote_against
olo 21/08/2011 23:58

ja chcę cię w rynku

Vote_for Vote_against
Y 22/08/2011 01:32

“Jako Kaliszanie potrzebujemy symbolu, z którym moglibyśmy utożsamić nasze miasto, uczynić je rozpoznawalnym w kraju i na świecie”.
Jest zawsze symbol-hasło “najstarsze miasto w Polsce”, z tym że gdy przyjeżdża turysta do Kalisza, widząc Miasto Lokacyjne i Główny Rynek, nie widzi jakiejkolwiek “najstarszości” wyróżniającej Kalisz spośród innych polskich miast. Pyta, dlaczego, a mało kto mu odpowie. Może właśnie dlatego powinno się raczej mówić o zniszczeniu miasta w 1914 roku i jego późniejszej odbudowie, która nadała Śródmieściu wygląd zbliżony do obecnego, a nie o najstarszym mieście w Polsce, które widać w Wozie Rzymskim, w MOZK i na ścianie Kamienicy przy Stawiszyńskiej. To za mało.

Vote_for Vote_against
Kuba 22/08/2011 06:55

Kolejny głos z tonie kółka różańcowego.
Mocne akcenty architektoniczne owszem się sprawdzają, ale pod jednym warunkiem, muszą być atrakcyjne a nie kupiaste jak “calisia” z kiczowatą historyjką.
A może sięgniemy po wzorce z wyższej półki, jak choćby wrocławskie krasnale, które stały się prawdziwym hitem.
Głos “ludu” w temacie rynku, artykułowany tu z częstotliwością karabinu maszynowego ciągle odnosi się tylko do jednego, kiczowatego wariantu.
To tylko dowodzi, że nie jesteśmy jako miasto przygotowani do tej inwestycji. Przecież to mieszkańców Kalisza zasługa, że centrum tak podupadło.To przecież zasługą mieszkańców jest, że połowa lokali w centrum to banki, które zabiły wszelką aktywność miasta po zakończeniu godzin handlu i jak na razie nie słychać głosów by ten problem rozwiązać. Bahnhof Strasse w Zurich, to wzorcowa ofiara takiego procederu. Wystarczy wychylić nosa poza Kalisz. To nikt inny a mieszkańcy wybierali na radnych-nieporadnych
nauczycieli, lekarzy i innych dyletantów. To nikt inny, tylko mieszkańcy sami kupili na podstawie ładnego bilboardu wyborczego, nikomu nie znanego Pęcherza i jako “wzór społeczeństwa obywatelskiego” pomimo braku kompetencji, powierzyli mu już trzecią kadencję.
Nie zmienię swojego zdania w temacie tej inwestycji. Kaliszanie nie dorośli, by przeprowadzić dojrzale tę inwestycję. Będzie jak zwykle, po kalisku. Mnóstwo niezadowolenia, brak profesjonalizmu i wątpliwy efekt.
Potwierdzeniem jest zachowanie sporej części mieszkańców, która wyraża zachwyt nic nie przedstawiającą sobą koncepcji Błachowicza. Rozumiem, że to “kaliskie prawo serii”. Skoro w Kaliszu wybiera się przypadkowych ludzi na radnych, skoro w Kaliszu pomimo nieudolności, wybiera się stale tę samą ekipę, to rozumiem, że zyskuje poparcie “koncepcja” urbanistyczno architektoniczna dyletanta. Rozumiem, że od jutra kaliszanie zaczną się leczyć w bankrutujących piekarzy ……………

Vote_for Vote_against
duszek 22/08/2011 07:30

Popieram autorkę w całej rozciągłości.

Vote_for Vote_against
gogo 22/08/2011 07:35

Już w tej chwili płyty z gresu się kruszą i tworzą szutrowy deptak.To wielki skandal, że przez tyle lat rządząca ekipa, nie potrafiła temu miejscu nadać odpowiedniego ożywienia i wyglądu, na jaki najstarsze miasto w Polsce zasługuje.Wszystko jest robione bez odpowiedniego smaku, tak fontanna nastroje jak i nowe lampy w parku które są zdecydowanie za wysokie. A wystarczy pojechać tylko do Gołuchowa, żeby zobaczyć jak powinny wyglądać lampy i ścieżki w takich miejscach. Teraz znowu przeciąga się konsultacje, żeby wszystko odwlec w czasie, bo po co to ruszać!!!

Vote_for Vote_against
duszek 22/08/2011 08:53

WOW. Jestem w szoku, że gogo napisał taki komentarz.

Vote_for Vote_against
sobieray 22/08/2011 09:13

A dlaczego Kalisz nie może zagrać na ,,krakowską’’ nutę? Wszak też jest Królewskim Miastem. Stawiam na historię i kaliską Boginię!Inwestujmy w większym stopniu w turystykę i zabytki oraz mądrzej promujmy Miasto i region kaliski.

Vote_for Vote_against
K-man 22/08/2011 09:29

Szkoda, że autorka tekstu skoncentrowałą się tylko na GR. Pisałem wcześniej i nadal będę pisac, konkurs SRAP musi objąc cały Kalisz lokacyjny. GR jest za mały, aby mógł zatrzymac turystów na dłużej, za to Kalisz lokacyjny ma znacznie więcej do pokazania, ale też wymaga inwestycji. Jedną ważnych kwestii są mieszkańcy, wielu z nich kompletnie nie dba o miesce w którym zyje, a nawet je degraduje swoim zachowaniem. Tacy meszkańcy potrzebyja edukacji, lub przesiedlanie w inne miejsce. Inaczej centrum bedzie niszczone nawet po odnowieniu.

Vote_for Vote_against
tehace 22/08/2011 10:26

w dupie mam to centrum! skonczy sie tak że posąg Calisii zrobi jakis pseudo rzemieślnik znajomy prezydicka reszte zaprojektuje ten co zafundował nam rdzawą fonntanne efekt bedzie gorszy od tego co jest kasy zmarnują multum a na koniec dobędzie tam jeszcze z 10 banków. A Calisia gra to w Turku to w Jarocinie- stadion zróbcie dla 5000tys kibiców a potem mozecie oszpecic co chcecie… a tak na marginesie to Calisia.pl odgrzewa ten temacik co dwa dni tylko pod innym tematem – żenua!!! Nie ma nic poza GR (zagłębiem bankowym) w kaliszu????

Vote_for Vote_against
Do tehace 22/08/2011 10:29

A kto ci broni napisac artykuł o stadionie na 5 tysięcy osób. Napisz, a zobaczymy jak kaliszanie się na to zaopatrują.
Dla ciebie nic nie znaczy GR, a dla mnie mało znaczy stadion. Tylko czy to powód, aby pisac w ten sposób.

Vote_for Vote_against
tehace 22/08/2011 10:50

wiekszość kaliszan ma w dupie stadion i GR też zresztą, koscioły stawia nam władza bo mohery zagłosują a dla młodych pseudo galerie i markety wmawiając jak to kalisz sie rozwija. Od pisania artykułów jest redaktor a ja moge tylko komentować czy sie to komuś podoba czy nie :) Calisia.pl skupia sie na GR z taka częstotliwościa że zaczyna byc to nudne. To moje zdanie i ono jest najmojsze nie musisz sie zgadzac yap :)

Vote_for Vote_against
do gogo 22/08/2011 10:58

jest robione bez odpowiedniego smaku bo nie ma koncepcji, która spinała by wszystko i pojawiają się rzeczy bez kontekstu dlatego warto – jak napisała autorka – stworzyc koncepcje jak to miasto chcemy pokazać

Vote_for Vote_against
ela do tehace 22/08/2011 11:01

będziemy ten temat odgrzewać jeszcze wiele razy bo sprawa jest tego warta – cały dział w menu głównym nazywa się REWITALIZACJA i zawsze będziesz tam mógł znaleźć wszystkie artykuły w kolejności publikowania:) Może doczekamy się także Twojego artykułu, zachęcam…

Vote_for Vote_against
do Kuby 22/08/2011 11:37

poprosimy o Twoją koncepcję na temat rynku kaliskiego skoro jestes takim światowym bywalcem i tak się znasz – pewnie nie tylko ja ale i inni czytelnicy chętnie by się dowiedzieli jak to mogłoby wyglądać . Czy tu mieszkasz? Jesli tak – to chyba cie to troche obchodzi?

Vote_for Vote_against
niezorientowany 22/08/2011 12:19

A co to jest GR?

Vote_for Vote_against
22/08/2011 12:20

Główny Rynek

Vote_for Vote_against
niezorientowany 22/08/2011 12:20

aaa, już wiem, Główny Rynek!

Vote_for Vote_against
Kuba 22/08/2011 12:27

….“poprosimy o Twoją koncepcję na temat rynku kaliskiego”…. Już kiedyś ktoś wypalił z takim dziecinnym tekstem i odpowiem identycznie. Zbierz pieniążki to zrobię koncepcję. Chyba nie oczekujesz kolejnego darmowego gniota :)

Vote_for Vote_against
do Tehace 22/08/2011 12:30

słusznie zauważyłeś, choć zbędnie zbrutalizowałeś swoją wypowiedź. Redakcja nie ma pomysłu na siebie, więc będzie ten temat wałkować, myśląc, że tym zwiększy ilość wejść na stronę.

Vote_for Vote_against
do kuby 22/08/2011 12:34

“Chyba nie oczekujesz kolejnego darmowego gniota :) "- celująco to nazywasz nic innego nie byłbyś w stanie wymyślić tylko takiego gniota, skoro nie masz kultury wypowiedzi a kasujesz pewnie za kiwnięcie palcem- to nawet duże pieniądze nic sensownego byś nie wymyślił bo umysł cie ogranicza

Vote_for Vote_against
1 / 0
22/08/2011 12:48

“Wałkowany” temat interesuje wiele osób.

Vote_for Vote_against
mk 22/08/2011 12:50

Jestem za odkopaniem Babinki – “Wenecja Północy” sprzedawałaby się najlepiej. Tzw. ‘planty’ ma większość miast w Polsce, po zasypaniu naturalnych koryt rzek, pełniących niegdyś funkcję fosy. To byłoby coś!

Vote_for Vote_against
22/08/2011 12:59

Najpierw trzeba “odkopać” te rzeki które mamy z syfu i zalegających je śmieci. A sam pomysł ciekawy.

Vote_for Vote_against
Kuba 22/08/2011 14:11

Post napisany wyżej do mnie, kolejny raz pokazuje, że rozgrzewam czyjeś emocje, cieszy mnie to. Poproszę o więcej szczegółów, zaciekawił mnie słowotok anonimowego autora i jego “logiczny” wywód :)

Vote_for Vote_against
22/08/2011 17:49

Piękny artykół, walczmy o konkurs SARP

Vote_for Vote_against
Kangur 22/08/2011 22:58

„nowoczesność jest tymczasowym trendem, historia obroni się zawsze !“ Muszę się nie zgodzić już na samym początku. To twierdzenie jest fałszywe, i świadczy o braku perspektywicznego myślenia. Nowoczesność jest historią przyszłości! Jeśli byśmy ograniczali się tylko do powielania i odtwarzania historycznych dzieł i stylów to nic po nas nie pozostanie. Bo co pomyślą sobie przyszłe pokolenia? Że ci ludzie w xxi wieku to jacyś mułowaci byli, nic nie stworzyli, nie dodali nic od siebie, tylko bezmyślnie kopiowali wszystko co „historyczne“, ciemny lud bez wyrazu i bez fantazji.

Dlaczego nie podoba mi się Kalisia? Bo to nie jest żadna cudowna rzeźba, to nie Dawid Michała Anioła ani nawet nie gdański Neptun. Ta Kalisia to taki słupek soli, niczym te poustawiane na ulicach rynku maszkary (po co one tam stoją?) Nie ma w sobie ekspresji i nie zachwyca; wyrazistości i dostojeństwa w niej nie widzę.
Czy nie jest nośnym i namacalnym symbolem naszego miasta? No właśnie nie jest. Można jej zbudować legendę, wyobraźmy sobie, że … Czy ja dobrze rozumiem autorkę? Ona proponuje żeby legendę dla Kalisii? To teraz będziemy fałszować historię żeby sprzedać turystom koszulki ze słupkiem soli?
„Czy nie czcilibyśmy jej jak największego skarbu?“ Gdyby była największym skarbem, to byśmy ją cenili, ale nie jest.
„Dajmy naszemu miastu nośny symbol“ dajmy, ale prawdziwy, a nie wymyślony.

Zielen, woda – dobrze, ale ze smakiem i rozwagą. Dotychczasowe osiągnięcia w wprowadzaniu wody do naszej przestrzeni miejskiej są niezadowalające.

Szlak Bursztynowy w kostce brukowej – a to ciekawy pomysł, ale jak to by miało wyglądać? cała mapa szlaku? Na całym rynku czy wybrany fragment? A co z „ogródkami“ które zasłaniają kostkę brukową??

Bez zbędnego pośpiechu. Jak się człowiek spieszy .. to mu wychodzi byle co.

Vote_for Vote_against
Miś Koala. 22/08/2011 23:16

No tak a ile znasz nowoczesnych rzeczy w Kaliszu które zachwycają. Ja mogę policzyć na palcach jednej ręki. Myślę, że autorka chciała powiedzieć, że klasyka zawsze się sprawdza, dlatego mówimy klasyczne perfumy, klasyczny strój i mamy na myśli coś dobrego, sprawdzonego. Nowoczesność tej gwarancji nam nie daje, nowoczesne (w latach 80) było dzisiejsze rozwiązanie rynku dziś zestarzało się nie tylko materiałowo ale i estetycznie. Tak więc jestem za granitową kostką, pięknymi stylizowanymi latarniami, ozdobnymi kratkami itp. Podziemia mogą być nowoczesne bo ich nie będzie widać. I przede wszystkim za konkursem SARP nawet jeśli zwycięży projekt “nowoczesny” będzie to gwarancja jakości. A rzeźba Kalisii kwestia gustu mnie się podoba i widzę w niej cechy opisane przez autorkę nie musi stać na Rynku wrócić do Kalisza powinna.

Vote_for Vote_against
do Tehace 22/08/2011 23:49

Tehace – chyba za malo masz tego thc bo masz czlowieku za duzo agresji w sobie. Jest wiele portali dla prostakow, kiboli, itp. Nie zasmiecaj tego!

Vote_for Vote_against
do przedmówcy 23/08/2011 09:31

Twój wpis też zaśmieca, a mimo to go umieściłeś, kłania się tolerancja, przejawem demokracji są różne poglądy i różnie wyrażane opinie, nawet te skrajne. Używając spersonifikowanych epitetów negatywnych pod czyimś adresem, używasz identycznego języka jak ten którego atakujesz.

Vote_for Vote_against
tehace 23/08/2011 09:36

ja jestem prostak ok a ty co gartbaty?

Vote_for Vote_against
autorka 24/08/2011 09:42

Panowie (dwa komentarze powyżej) – proszę o rzeczową dyskusję; teraz wiem co miał na myśli pewien socjolog, którego wywiad czytałam ostatnio w jednym z miesięczników i którego sens zapadł mi w pamięć:

tj.
Jako Polacy nie potrafimy rozmawiać merytorycznie, zaraz dyskusje przechodzą na wzajemne wytykanie sobie błędów i udowadnianie, że jestem lepszy a ty gorszy – w takich kategoriach najczęściej przebiegają nasze rozmowy a sedno sprawy umyka.
Taka nasza cecha narodowa wynikająca z lat niewoli, wojen i ciężkiej walki o byt. Warto mieć tego świadomość i nie pakować się w ten kanał.

Pomyślcie co przytrzymałoby Was dłużej w Rynku i popiszcie trochę na ten temat.

Mój artykuł proszę traktować jako moje prywatne zdanie i luźne pomysły – jako psycholog szukam raczej elementów, które pozwoliłyby ludziom czuć się w tym miejscu dobrze i powodowały aby chcieli tu wracać.

Rzeźbę Kalisię popieram bo – wg mnie – ma bardzo duży potencjał reklamowy i ma szansę stać się kaliską Syreną.

Tytuł jest przewrotny i ma znaczyć mniej więcej tyle, że eksperymenty z nowoczesnymi formami są bardziej ryzykowne i kosztowne niż odwołanie się do elementów z historii, które już kiedyś się sprawdziły ale przez pewien okres “nie działały” z powodu zniszczenia.

Legendy o Kaliszu też nie zamierzam tworzyć bo Kalisz ma swoje legendy, które należałoby upowszechnić. “Moja legenda” dotyczyła zobrazowania stosunku do rzeźby – wyobrażenia sobie, że choć znaleziona na papierze (jako zdjęcie) w niczym nie ustępuje tej ewen. znalezionej jak faktyczna bryła; najważniejsze, że się odnalazła.

Proszę Państwa – moja opinia jest jedną z wielu – i tak proszę ją czytać. Chodzi o to, aby z różnych opinii wyciągnąć elementy, które będą w tej kwestii najbardziej konstruktywne. To jest nasze wspólne miasto a władza zmienia się co kilka lat…
“Dziś tworzymy naszą przyszłość”

Vote_for Vote_against
24/08/2011 09:57

Do autorki
Władza w Kaliszu jest niezmienna :)

Vote_for Vote_against
24/08/2011 10:03

:)

Vote_for Vote_against
olek 25/08/2011 09:47

już trzy kadencje – istotnie, wszyscy zdążyli sie do tego przyzwyczaić

Vote_for Vote_against
25/08/2011 10:15

Brawo autorka

Vote_for Vote_against
25/08/2011 11:49

Myślę, że wszystko już zostało przyklepane teraz czekamy na projekt

Vote_for Vote_against
EMERYT z AUSTRALII 31/01/2012 17:07

Aby zacząć dyskusję wśród rodowitych Kaliszan na temat GR , to najpierw trzeba by wywalić na z…y p..k /wg. Nikosia Dyzmy/całą tą wybraną i mianowaną “ferajnę” z Ratusza. W naszym mieście już niewiele zostało do zniszczenia. Kaliszanie /urodzeni od co najmniej czterech pokoleń/pamiętajcie o wyborach. Przyjezdni niemile widziani na miejskich stołkach.

Vote_for Vote_against
 

Drogi Użytkowniku Portalu Calisia.pl! Zanim opublikujesz komentarz POMYŚL, czy jest on rzeczowy w kontekście artykułu, pod którym chcesz go zamieścić! Czy nie obrażasz kogoś lub nie naruszasz dóbr osobowych innych ludzi? Pamiętaj, że nawet w Sieci nie jesteś anonimowy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu, za treść których Calisia.pl nie ponosi odpowiedzialności. Portal zastrzega sobie prawo do usuwania obraźliwych wpisów. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie prawo lub dobre obyczaje, zawiadom nas o tym.




(max. 70 znaków)


Walczymy ze spamem w komentarzach. Spam generują roboty. Odpowiedź na poniższe pytanie przekonuje nas że nie jesteś robotem, tylko kochanym czytelnikiem Calisia.pl

Który mamy rok? (cztery cyfry)

 
Tę odpowiedź pozostaw pustą:

 
Publikacja komentarza oznacza akceptację regulaminu Calisia.pl


← Powrót