Sliding_panel_tab
 
 
Bez_nazwy-4
 
STREFA USŁUG CALISIA.PL
Obecnie dostępne: 8
Btn_kino
Btn_imprezy
Btn_optyk
Btn_reed
Btn_kosmetyczka
Btn_soki
Btn_at
Btn_tooth
Btn_question_mark
 
 
Z KRAJU I ZE ŚWIATA
Drużyna Wojów KOLOVRAT na IX Najeździe Barbarzyńc...
Kaliska "Strefa Kibica" (30)
Alicja Tchórz Akademicką Mistrzynią Polski! (4)
 
Calisia_-_osiedle_90x_300
 
TURYSTYCZNA OFERTA DNIA
Majorka_0_banner
Lazur wody, złoty piasek i urodziwe uliczki...
 
 
 
 
 
 
Profesja_baner
 



 

 
 
POPULARNE TAGI
 
 
 
← Powrót

Przedszkola będą przekształcane - zdecydowali radni

Bartek
02/02/2012 15:05

Podajemy terminy konsultacji w przedszkolach! Radni przyjęli dziś uchwałę w tej sprawie stosunkiem głosów: 16 ZA do 9 PRZECIW. Liczne wnioski opozycji o wstrzymanie się lub nawet całkowite wycofanie się od głosowania nad uchwałą przedszkolną nie pomogły. Radni zadecydowali większością głosów, że uchwała o likwidacji kaliskich przedszkoli celem ich przekształcenia w przedszkola niepubliczne, wejdzie jednak w życie.

Dsc05439_article
 
 
Bartek
Głosowanie nad uchwałą o prywatyzacji przedszkoli

Gorąco rozpoczęła się XIX Sesja RM Kalisza. Przewodniczący Rady Miejskiej Grzegorz Sapiński, wobec panującego na Sali Recepcyjnej szumu, zareagował bardzo ostro stwierdzając, że Ratusz jeszcze nie zmienił się w targowisko. Na Sali obecni byli także nauczyciele oraz rodzice dzieci, których bezpośrednio dotyczył najważniejszy punkt tej sesji – prywatyzacja przedszkoli.

Na początku wystąpiła radna Karolina Pawliczak z SLD, która zgłosiła wniosek o całkowite wycofanie z porządku obrad uchwały o przekształceniu przedszkoli. Argumentowała, że decyzja będzie miała złe skutki długoterminowe, a przekształcenia dotkną najuboższą część społeczeństwa. Prywatyzacja przedszkoli to według niej pozbycie się odpowiedzialności miasta za placówki. Dodała, że nie będzie także problemem zebranie 8 tys. głosów za przeprowadzeniem referendum w tej sprawie. Z wnioskiem o zdjęcie z punktu obrad uchwały wystąpił także Andrzej Plichta z PiS. Dariusz Witoń z SLD wnioskował by przesunąć punkt na sam początek sesji. Koalicja przegłosowała jednak ten wniosek.

Ta uchwała -to najważniejszy punkt XIX sesji RM – nikt nie miał co do tego żadnych wątpliwości.

Prezydent Janusz Pęcherz – swoim wystąpieniu – po raz kolejny stwierdził, że przekształcenia placówek to jedyny sposób na uniknięcie likwidacji kaliskich przedszkoli i zwolnień nauczycieli.

„Przedszkola przygotowane na 10-godzinny czas pracy pustoszeją, zmniejszają się wpływy z opłat rodziców (ok. 2 mln zł). Przy zachowaniu obecnego stanu proces zmniejszania się ilości dzieci w przedszkolach będzie tak czy inaczej postępował i dojdzie do sytuacji, że trzeba będzie niektóre z przedszkoli zamknąć, zmniejszyć liczbę oddziałów, zmniejszyć etaty. Pamiętajmy też o obowiązku szkolnym dla 6-latków, który zacznie obowiązywać od 2014 roku, odejdzie wtedy z przedszkoli duża liczba dzieci” – tłumaczył prezydent Pęcherz.

I dodał: „Ta sytuacja wymaga od nas poszukiwania nowych rozwiązań organizacyjnych. Są one koniecznością. Stąd jasna, czytelna, uczciwa propozycja: dokonajmy wspólnie procesu przekształcania przedszkoli, nie wszystkich, ale części – w przedszkola niepubliczne.

Dodatkowo prezydent i RM złoży projekt nowelizacji ustawy z 5 sierpnia 2010 o zmianie ustawy o systemie oświaty. To właśnie ta ustawa wywołała szereg nieporozumień i wprowadziła darmowe 5 h w przedszkolach.

“Proponujemy dyrektorkom lub zespołom pracowniczym, a w ostateczności innym osobom zewnętrznym, możliwość przekształcenia przedszkoli w niepubliczne. Przekształcenia, nie prywatyzacji! – podkreślał wiceprezydent Dariusz Grodziński”. Dodał także: “Cały majątek publiczny zostanie własnością miasta. Dokładnie zinwentaryzowany i zabezpieczony zostanie tylko użyczony celem prowadzenia przedszkoli. Ze złożonych ofert komisja wybierze tylko te najlepsze”.

Na sali rozpętała się wojna na argumenty, w których stroną przeciwną ustawie byli posłowie PiS (w tym obecny na sali poseł Adam Rogacki) oraz SLD, a stroną odpierającą zarzuty wiceprezydent Dariusz Grodziński z PO.

Mimo licznych głosów sprzeciwiających się uchwale, radni przegłosowali kwestię likwidacji i przekształcenia przedszkoli w prywatne stosunkiem głosów 16 do 9. W tym czasie większości rodziców i nauczycieli nie było już na sali.

Nie jestem zaskoczona wynikiem głosowania. Tak naprawdę nikt nas nie pyta o zdanie, nikt tak naprawdę nie podaje nam konkretów. Na pewno nie poślę dziecka do prywatnego przedszkola, bo na pewno będzie drożej, więc nie będzie mnie stać, a ja zarabiam akurat tę najniższą krajową, A ludzi, którzy zarabiają tak jak ja, jest większość. Poza tym nie będę pewna czy tam nie będzie oszczędności na jedzeniu, na edukacji, na kadrze nauczycielskiej. Nie mam tej pewności. Ja ze swojego publicznego przedszkola jestem bardzo zadowolona, bo te panie, które tam pracują robią to z pasją, nie oszczędzają na niczym – mówi jedna z matek po przyjęciu przez RM uchwały o prywatyzacji.

Podajemy terminy spotkań wiceprezydenta Dariusza Grodzińskiego z rodzicami i nauczycielami z poszczególnych przedszkoli:

-6.02 poniedziałek godz: 17.00 w Sz.Podstawowej nr 17 ul. H.Sawickiej 3b dot. PP nr 11,14,29
-7.02 wtorek godz: 17.00 w Sz. Podstawowej nr 14 ul. Mickiewicza 11 dot. PP nr 18,26
-7.02 wtorek godz: 18.30 w Zespole Szkół nr 10 ul. Podmiejska 9a dot. PP nr 15,16
-8.02 środa godz: 17.00 w Sz. Podstawowej nr 6 ul. Chełmska 18 dot. PP nr 20
-9.02 czwartek godz: 17.00 w Zespole Szkół nr 2 ul. Rzemieślnicza 6 dot. PP nr 1,9,12,25,28,30
-10.02 piatek godz: 17.00 w Sz. Podstawowej nr 11 ul. Pomorska 7 dot.PP nr 3,27


Poniżej link do artykułu Bitwa o przedszkola – ciąg dalszy



Tagi:  janusz pęcherz, dariusz grodziński, urząd miasta, prywatyzacje, przedszkola



Dsc05439_thumbnail2
Dsc05404_thumbnail2
Dsc05424_thumbnail2
Dsc05429_thumbnail2
Dsc05436_thumbnail2
Dsc05443_thumbnail2

 
er 02/02/2012 15:50

Wybraliście Samorządny Kalisz + PO, to macie. Było do przewidzenia, wystarczyło myśleć.

Vote_for Vote_against
bartek 02/02/2012 15:57

to się własnie nazywa zaciskanie pasa- wy się martwcie, jak sobie poradzić, a my zaoszczędziliśmy na premie za skuteczne “reformy”

Vote_for Vote_against
Anula 02/02/2012 16:12

Witam. Szlak mnie trafia kiedy czytam co oni wyprawiają. Pęcherz zawiódł mnie bardzo nie mówiąc już o grudzińskim (ten człowiek chodzi z podniesioną głową ale to wszystko do czasu. Będziemy pamiętać.

Vote_for Vote_against
nauczyciel i rodzic 02/02/2012 16:14

Proszę się nie poddawać trudności hartują!, może ci co śmiało głosowali na liberalne partie i za dużo nie zastanawiali się kto będzie siedział na “stołkach” to teraz poznają prawdę jakimi wartościami kierują się nasi “wybrańcy”.

Vote_for Vote_against
obserwator 02/02/2012 16:17

jestem przeciw prywatyzacji czy jak to zwał ale ta mama to akurat chyba w dobrej sytuacji jest bo napisali zarabia najniższą krajowa to ze 2500 na rękę a większość zarabia minimum socjalne czyli ok 1100 na rękę

Vote_for Vote_against
tod 02/02/2012 16:17

panie z malej litery prezydencie i znowu pan klamie.Jak moze pan powiedziec ze nie wszystkie przedszkola beda sprywatyzowane jesli nie sprywatyzowane zostanie tylko przedszkole integracyjne i 3 oddziały przedszkolno-szkolne.A nie mozna z tych 16 do prywatyzacji polowe sprywatyzowac a polowe nie ludzie mieliby wybor no tylko ze wtedy okazało by sie ze w prywatnych jest o wiele drozej niz w panstwowych a tak jak wszystko bedzie prywatne to nie bedzie wyboru i albo plac albo siedz z dzieckiem w domu a nie do roboty.

Vote_for Vote_against
hehe 02/02/2012 16:41

Głosowali za prywatyzacją: PO, Samorządny Kalisz i Wszystko dla Kalisza.

Prezydent zarabia po 12.000zł miesięcznie. Wice trochę mniej. Wiceprezydent Grodziński dostał 3.000zł premii na koniec roku. To się nazywa akcja! xD

Vote_for Vote_against
Obywatel 02/02/2012 17:07

GDZIE TU SPRAWIEDLIWOŚĆ W TYM KRAJU !? GDZIE WOLNOŚĆ !? GDZIE DEMOKRACJA !?

Vote_for Vote_against
Rodzic 02/02/2012 17:11

Referendum musi się udać.Musimy się maksymalnie zorganizować,a potem pomyślimy o naszych władzach z prezydentem na czele.Wolę płacić jako podatnik na publiczne przedszkole niż na betonowe gmachy wykorzystane w 20% czy wodne parki.Głosowałam na Pęcherza,a teraz jest mi przykro,ze dałam się nabrać ,że to mądry i wyważony człowiek.

Vote_for Vote_against
wilk 02/02/2012 17:13

Większość ludzi dalej nie rozumie że oszczędność będzie polegała na tym że część ludzi nie będzie stać na zapłacenie zaporowej stawki przedszkola prywatnego. Więc miasto nie będzie musiało dołożyć swojej części, rodzic będzie musiał zostać z dzieciakami w domu, więc nie będzie też bezrobotnym któremu za pewien czas będzie należał się zasiłek z pup. Tylko pewni “inteligenci” nie rozumieją że tak robi się tylko margines społeczny, uzależniony od zapomogi ze strony miasta i społeczeńtwa. Który w znacznej części nie mając lepszych perspektyw trafi pod budke z piwem. Ironią losu będzie jak jakiś obecny radny za kilkanaście lat “dostanie” kose od takiego łepka w ciemnej bramie…. ale sami tworzą sobie takie warunki

Vote_for Vote_against
02/02/2012 17:16

UWAGA Pan Grodziński zaczyna spotkania z rodzicami. Pierwsze odbędzie się 06.02 12 w poniedziałek o godz.17 w szkole nr 17 na H Sawickiej Zapraszamy

Vote_for Vote_against
. 02/02/2012 17:35

W wyborach głosowaliście na tych ludzi którzy teraz spełniają “swoje” obietnice. Mądry polak po szkodzie. Było tylu młodych kandydatów na radnych z różnych ugrupowań to wybraliście znów te same osoby, które teraz was wogóle nie słuchają. Gdzie mieliście oczy ? Uwierzyliście w ich Irlandię ? Pozdrawiam wszystkich, którzy teraz żałują swojego głosowania. J ana szczęście do nich nie należę.

Vote_for Vote_against
mama 3 dzieci 02/02/2012 17:57

A może tak przykładem Zakopanego wprowadzić opłaty za lekcje religii? Nie ma jej w podstawie programowej przedszkoli. Rytmiki, angielskiego, szachów też nie ma, a musimy za to płacić….Ile wtedy kasy wpłynie !!

Vote_for Vote_against
02/02/2012 17:59

Zgadzam się ze stwierdzeniem “mądry Polak po szkodzie”.Wielu z nas popełniło ten błąd ,ale mam nadzieję,że nie damy się więcej nabrać.

Vote_for Vote_against
mmm 02/02/2012 18:03

Panie Grodzinski trzeba było wcześniej spotykać się z rodzicami wysłuchać ich zdania a nie teraz po fakcie dokonanym…..po co budują parki wodne kase na to maja i na swoje premie ale dla dzieci pieniędzy to nie maja…Skandal!

Vote_for Vote_against
Kaliszanka 02/02/2012 18:12

Grodziński argumentuje, że idzie niż i nie będzie dzieci w p-lach publicznych. A w niepublicznych będą? Skąd? Prędzej rodzice dadzą przecież dziecko do publicznego, jeśli będą miejsca.

Vote_for Vote_against
02/02/2012 18:23

Padają mocne słowa ale nie ma się co dziwić.

Vote_for Vote_against
biedronka 02/02/2012 18:35

drogie panie nauczycielki buntowniczki – jeszcze bedziecie dziekowac prezydentowi i tym ktorzy pod ustawa sie podpisali to są mądrzy i inteligentni ludzie na poziomie i ich celem jest ratowanie budżetu miasta a nie powiekszanie jego dziury poprzez zadluzanie , poniewaz nie oni tylko Rząd RP wprowadzil darmowe 5 godzin ktore powoli ale skutecznie pustoszy kase miasta dlatego podjeto takie kroki na dzisiejszej sesji ponieważ nie ma na co czekac, przeciez to logiczne ze z pustego sie nie naleje wiec niedlugo doszloby do zamykania grup , zwalniania nauczycieli i obslugi a w gorszych przypadkach likwidacji poszczegolnych placowek czy tego chcecie ??? myslicie ze odwolanie prezydenta cos zmieni ?? czy na przyklad taki pan Tomasz G z SLD czy ktos inny nagle znajdzie pieniadze na uzdrowienie kaliskiej oświaty skąd to weźmie ?? jesli wplywy ciagle sie zmniejszaja poniewaz rodzice wybieraja system godzinowy obudzcie sie dopoki nie jest za pozno .
istnieje bowiem opcja osob z zewnatrz na ktore miasto zgodzi sie w wyniku konfliktu pomiedzy personelem a wtedy po kilku latach ochronki beda sie dzialy cyrki typu catering itp itd….
wiec zanim zaczniecie protestowac zastanowcie sie ktore lepsze zlo bedzie dla was korzystniejsze

Vote_for Vote_against
02/02/2012 18:36

JESTEM ZA!

Vote_for Vote_against
@biedronka 02/02/2012 18:42

Robisz dobrze Gro czy Pę?

Vote_for Vote_against
02/02/2012 18:50

JEDEN I DRUGI !

Vote_for Vote_against
rebus 02/02/2012 18:51

do autora tekstu:
po pierwsze zły tytuł: czy będzie prywatyzacja przedszkoli to się jeszcze okaże i dzisiejsza Rada Miasta o tym jeszcze nie decydowała.
po drugie nie ustawa, a uchwała.
po trzecie nie o “likwidacji kaliskich przedszkoli”, a jedynie o zamiarze likwidacji.

Vote_for Vote_against
Ewa 02/02/2012 19:02

Biedronko! Pracujesz w Ratuszu? Ile dostajesz premii z tej pustej miejskiej kasy???

Vote_for Vote_against
Matka Teresa 02/02/2012 19:06

Wprawdzie nie mam już dzieci w wieku przedszkolnym, ale jestem bardzo zniesmaczona postępowaniem radnych. Wygląda na to, że wszystko co pan prezydent sobie zaplanuje, to przez jego popleczników będzie przegłosowane po jego myśli!!! Bardzo nieładnie!! Utwierdzam się jeszcze bardziej w przekonaniu, że pan Prezydent nie będzie miał mojego poparcia w przyszłej kadencji. Bardzo wątpliwe, żebym w ogóle poszła głosować!!!!!

Vote_for Vote_against
Tomek 02/02/2012 19:20

Nareszcie ! Władze miasta wykazały duży rozsądek. Mam nadzieję, że teraz te panie “skazane na wychowywanie cudzych dzieci” wezmą się do prawdziwej pracy.

Vote_for Vote_against
Iwona 02/02/2012 19:42

Tomku! Konkrety – co miałeś na myśli, pisząc “prawdziwej pracy?”.

Vote_for Vote_against
biedronka 02/02/2012 19:45

bierzcie się wszyscy do roboty to będzie ok a nie zajmujcie się pierdołami to było nie do uniknięcia dopóki tam siedzi w Radzie "Gruby"Harcerz

Vote_for Vote_against
bart 02/02/2012 19:53

Pan Sapiński"ostro zareagował mówiąc,że to nie targowisko. Zapomniał niestety, że to dzięki tym ludziom bierze dobrą kasę

Vote_for Vote_against
02/02/2012 20:10

Oni k..wa jak coś mają zrobić żeby było lepiej to chyba by się wcześniej pocieli, najlepiej pójść na łatwizne. WSTYD PANOWIE I PANIE, jestem ciekaw co oni zrobili dobrego dla miasta dla nas, pokazują się tylko na jakiś uroczystościach z którymi nic wspólnego nie mają i się tam afiszują – xxx 3zdania i koniec a bezinteresownie np. załatwić coś dla potrzebujących- nic ,nic kompletnie nicod siebie

Vote_for Vote_against
Zdegustowana 02/02/2012 20:26

Pan Grodziński rozpoczyna (po czasie )rozmowy z rodzicami i wcale się nie zdziwię jak nikt nie przyjdzie. Na komisji zorganizował pokaz multimedialny, dzisiaj wsparł się prasą i ciągle powtarza, że prawie nic się nie zmieni dla dzieci, rodziców, nauczycieli….pewnie ten co przejmie te placówki poprowadzi je charytatywnie. Społeczeństwo to nie matoły wiedzą o co chodzi

Vote_for Vote_against
Ania 02/02/2012 20:34

ha ha głosowanie to nie było głosowanie tylko pokaz poparcia dla prezydenta tak jak powiedziała pani Przybył “głosujemy tak bo pan prezydent nigdy nie podjął złej decyzji” i pewnie nikt z tej 16 głosującej ZA nawet nie przemyślał jak będzie lepiej.

Vote_for Vote_against
ula 02/02/2012 21:08

Całkowicie popieram decyzję Prezydenta. Ten człowiek nigdy nas nie zawiódł i myślę, że Jego decyzja jest w 100% słuszna :)

Vote_for Vote_against
wyborca 02/02/2012 21:15

panie prezydencie jestesmy z panem

Vote_for Vote_against
Ewa 02/02/2012 21:18

“panie prezydencie jestesmy z panem”. Ja też zawsze staję po stronie swojej rodziny!

Vote_for Vote_against
02/02/2012 21:23

Panie Prezydencie zawsze byliśmy, jesteśmy i będziemy z Panem!

Vote_for Vote_against
do ula 02/02/2012 21:24

Wiesz ile wynosi zadłużenie Kalisza ponad 220 milionów !!!
Będziemy spłacać je my i nasze dzieci.

Vote_for Vote_against
....... 02/02/2012 21:25

racja nie ważne czy będzie dobrze czy źle żeby tylko wyszło na naszym. Jak dzieci w przedszkolu

Vote_for Vote_against
zdziwiona 02/02/2012 21:32

Dlaczego ta Pani na ostatnim zdjęciu występuje na tle wystawy w Archiwum Państwowym tam było posiedzenie?

Vote_for Vote_against
02/02/2012 21:36

Zobaczycie będzie dobrze zaufajcie

Vote_for Vote_against
02/02/2012 21:38

Przecież do zeszłego roku wszyscy płaciliśmy za przedszkola, także będzie dobrze, a może lepiej.

Vote_for Vote_against
. 02/02/2012 21:45

Kto narobił takiego długu ???? Władza, która nie rządzi od miesiąca. Lepiej jest pomyśleć o referendum niż chodzić na spotkania z panem G. i odwołać go z ciepłem posadki.

Vote_for Vote_against
zz 02/02/2012 21:53

“zaufajcie” – my tym czasem wykupimy wszystko wokół Was, potem już nie będziecie mieli innego wyjścia… trzeba zacząć mówić otwarcie jaki układ stoi za tym wszystkim

Vote_for Vote_against
02/02/2012 22:00

Żadnych układów nie ma, gdyby nie było problemu nie doszłoby do takiej sytuacji. To na to wygląda że lepiej czekać, aby doszło do likwidacji przedszkoli i zwalnianie nauczycieli z uwagi na brak funduszy. Wtedy wszyscy mieliby pretensje. Prawda jest taka będzie zapewniona dzieciom większa opieka, lepszy standard warunków w których przebywają, jak również większe zaangażowanie nauczycieli do pracy.

Vote_for Vote_against
02/02/2012 22:10

Dać Panu Grodzińskiemu papier, niech podpisze że ceny przedszkola nie wzrosną. W końcu niech weźmie odpowiedzialność za swoje słowa.

Vote_for Vote_against
2012 02/02/2012 22:13

“Żadnych układów nie ma” hahahahaha może posprawdzamy różne interesy i handelki? strach u d… ??? ratusz to nie targowisko? oj chyba już od dawna jest nim właśnie

Vote_for Vote_against
02/02/2012 23:11

Przecież jest podkreślane dokładnie, jak stawka będzie za przedszkole. Trochę kultury osobistej niektórym by się tutaj przydało.

Vote_for Vote_against
03/02/2012 02:00

Drodzy “dyżurni” od wpisów przestańcie już takie głupoty pisać ze może układów nie ma?Takie tłumaczenia to dla małych dzieci, które nie umieją przewidywać.

Vote_for Vote_against
majka 03/02/2012 02:05

Skoro miasto Kalisz ma długi, to widocznie ktoś je narobił. Ciekawe za czyjej kadencji powstały te długi ? Myślę, że przedszkola powinny byc prywatne i publiczne. Z publicznych zawsze korzystają biedniejsi.

Vote_for Vote_against
J.K. 03/02/2012 05:39

Nic nie trwa wiecznie!
Prędzej czy później będą wybory.
Tyle ważnych decyzji dla mieszkańców Kalisza a raczej przeciw!
16:9 te cyfry na stałe wpisały się do strategicznych głosowań sesji rady miejskiej.
Kiedy w tym kraju rządzący będą ponosić odpowiedzialność za swoje decyzje?
P.s.
Jak uniknąć problemu 5 darmowych godz.w przedszkolach, których koszt ponosi samorząd?
Zamienić przedszkola publiczne w nie publiczne!
Może należałoby zrobić referendum za odwołaniem prezydenta?!

Vote_for Vote_against
ave 03/02/2012 07:15

16:9 “zgodnie z własnym sumieniem” , jak mawiają hipokryci z koalicji

Vote_for Vote_against
Kaloszak 03/02/2012 07:31

Przed rokiem płaciliście wszyscy równo za przedszkole i nie narzekaliście, jak dostaliście 5 godzin za darmo, postanowiliście przechytrzyć system, wielu z was korzysta tylko z 5 darmowych godzin, a placówka pracuje dłużej, co was już nie interesuje. Koszty pełnego czasu pracy przedszkoli pokrywają w części rodzice korzystające z większej liczby godzin, a resztę musi dopłacać dodatkowo, miasto, by placówki się nie zadłużały.
Gdybyście nie byli skąpi i korzystali z 8 godzin, problem by nie zaistniał.
Pracę urzędu i radnych oceniam jak najgorzej, ale należy zauważyć, że ich działanie w temacie przedszkoli ma na celu utrzymanie budżetu miasta w ryzach. Niezależnie od waszego chciejstwa, to jest najważniejsza kwestia a że jakiejś grupce się to nie podoba, to zwykły objaw społeczeństwa demokratycznego. ( nie piszcie, że nie ma demokracji, bo głupoty jakie tu wypisujecie najdobitniej świadczą, że w pełni z niej korzystacie )
Proporcje głosowań w radzie świadczą o tym, że decyzje podejmuje stabilna większość, która przez większość została wybrana. Jeśli na tę większość głosowaliście, a teraz wam się to nie podoba, to pretensje do siebie miejcie.

Vote_for Vote_against
mania 03/02/2012 08:07

Jeśli dziś miasta nie stać na utrzymywanie publicznych przedszkoli – to niech prezydent powie jak będzie stać prywatnego właściciela za dopłatą miasta w wysokości 75% na utrzymanie tego przedszkola???? Władza chce mieć czyste ręce! Chce żeby cała odpowiedzialność spadła na nowych właścicieli! Żeby to oni “sięgnęli po więcej” do kieszeni rodziców, żeby to oni obcięli pensje pracownikom, a wreszcie żeby to oni rozwiązali umowy z pracownikami – redukując nierentowne etaty!!! NIKT O TYM NIE MÓWI!!!! Na czym zaoszczędzi??? Na dzieciach i pracownikach!! Bo tak się dzieje w niepublicznych!!!! Dlaczego tam jest stała rotacja personelu?? NIKT O TYM NIE MÓWI!!!
DLACZEGO TAM RODZICE PŁACĄ POWYŻEJ 300 ZŁ?
?? Prezydent mówi o konkurencji, że będzie taniej!!!??? WZRUSZAJĄCE!!!!

Vote_for Vote_against
03/02/2012 08:11

Powinniście Państwo pomyśleć (dotyczy wpisu mm). Najprościej zmienić tylko czy po tej zmianie nie będzie gorszego płaczu, a przecież nie jest źle. Człowiek przekonuje się po szkodzie, że mógł postąpić inaczej. Do zeszłego roku wszyscy płaciliśmy za przedszkola i nie było problemu, a teraz jak minister Hall wprowadziła 5 godz. bezpł. nikt nie ma na swoje dzieci pieniędzy. Przecież nic się nie zmienia, więc najpierw trzeba się zastanowić za nim się zrobi hałas tym bardziej bezpodstawny!!!

Vote_for Vote_against
Ania K 03/02/2012 08:21

Musimy obudzic sie mam dosyc tej prywaty. Jako uczciwy obywatel zarabiam 1200 place podatki nie pobieram zadnych dodatkow, nagrod, 13stek itp. Jak mozna w kryzysie pobierac wielo tysieczne premie ktore nadaja sobie prezydenci. Slyszalam ze 10 lutego ma byc jakis protest pod ratuszem chetnie przyjde wraz z mezem i powiem naszej wladzy co sadze o nich… ZLODZIEJE

Vote_for Vote_against
mania 03/02/2012 08:46

Zapytajcie swoich Radnych, naczelnika oświaty – ILE ONI PŁACĄ ZA PRZEDSZKOLE SWOICH DZIECI!!! większość z nich płaci tzw. GODZINÓWKĘ!!!!
ANO RYBA PSUJE SIĘ OD GŁOWY!!!!
BRAWO!!! ONI TEŻ PRZYCZYNILI SIĘ DO ZADŁUŻENIA TYCH PLACÓWEK!!! A może na to czekali???by przejąć za bezcen w swoje prywatne ręce i rozwijać biznes!!!
Przecież na dzieciach najszybciej się dorobią!!
Naszych podatków im za mało!!

Vote_for Vote_against
03/02/2012 08:49

do Mania bzdury opowiadasz widać, że nie jesteś osobą kompetentną, nie słuchasz uważnie i pełno w tobie jadu. Nikt nikomu nic nie chce uciąć, czy coś zmieniać. Z wielu komentarzy wnioskować można, iż wielu osobą nie zależy na dzieciach, na stanowiskach pracy – TYLKO NA ROBIENIU SZUMU DOOKOŁA SIEBIE!

Vote_for Vote_against
mania 03/02/2012 09:12

Dziękuje za szybką odpowiedź!
Życzę miłego dnia!!! Bez żmij na drodze do kariery!!!

Vote_for Vote_against
03/02/2012 09:18

Dziękuję Maniu ja również życzę Ci miłego dnia

Vote_for Vote_against
03/02/2012 09:27

Szanowna Pani,
w odpowiedzi na pismo z 27 stycznia br. (data wpływu), skierowane do Rzecznika Praw Dziecka w sprawie planowanej likwidacji 16 przedszkoli publicznych w Kaliszu, pragnę poinformować, iż Rzecznik zwrócił się w tej sprawy do Prezydenta Miasta
i Przewodniczącego Rady Miasta Kalisza.
O odpowiedzi Władz Miasta zostanie Pani poinformowana odrębnym pismem.
Jednocześnie informuję, iż sprawa została zarejestrowana w Biurze Rzecznika Praw Dziecka

Vote_for Vote_against
mama 03/02/2012 11:47

Moje dziecko chodziło do przedszkola niepublicznego .Opłaty są wygórowane , dzieci przyjmowane są wszystkie mimo że klasy są przepełnione na max.Nawet małe szatnie przerabiają na klasy.Nie wspomne już o oszczędnościach w jedzeniu , piciu , ogrzewaniu.wszystko na styk szok.Bardzo mi się to nie podobało.Nawet personel był niezadowolony z warunków w przedszkolu. Panie Opikunki dla Dzieci były wspaniałe.
Ja naszczęscie mam już to za sobą i dziecko chodzi szczęśliwe do szkoły ale współczuje rodzicom innych szkrabów.

Vote_for Vote_against
Marlena 03/02/2012 12:27

nikt nie widzi co sie dzieje?ta prywatyzacja to preludium do likwidacji bezpłatnej oświaty chyba w ogole! małe szkoły w całej Polsce sie zamyka, łączy sie te srednie.szukaja oszczednosci na edukacji naszych dzieci!!!!wiadomo ze rodzic zdesperowany posle dziecko do płatnego przedszkola i prywatnej szkoły bo te molochy zosatna wkrótce całkiem opanowane przez przemoc.i tak wrócimy do czasów kiedy tylko bogaci posyłali dzieci do freblówek i na studia.namnożyło sie różnych dzieciecych klubów i szkółek w ktorych za wszystko trzeba słono płacic a zlikwidowano MOK.potem ratusz przyzna sobie premie za świetna prywatyzacje i oszczednosci.gdyby jeszcze była gwarancja ze te zaoszczedzone pieniadze pojda na dobry cel-ale pewnie zafunduja jakas rzeźbe lub galerie.ale co tam,co sie rzad czy samorząd bedzie przejmował-premier kraju dzieci juz ma dorosłe,stadion wybudowany,co go obchodzi ze na wioskach dzieci 20km beda dojeżdzac do szkół.co prezydenta Kalisza obchodzi ze dzieci beda siedziec w domach lub koczowac na podwórkach,licza sie liczby,rachunki,prywatyzacja

Vote_for Vote_against
ojciec 03/02/2012 14:38

szumu jest bardzo dużo ale nikt nie napisze prostych za i przeciw. Sam nie wiem jakie są zagrożenia. Uważam że prezdent i cały ratusz nie stoi na wysokości zadania pod względem informacji na ten temat.
Śmieszna była wypowiedź w TVP w Teleexprsie Pęcherza na pytanie: “dlaczego prywaztyzować przedszkola” Odpowiedź: “zobaczycie Państwo co się stanie jak nie będą one sprywatyzowane”
A co do pustej kasy miasta to ŁADNE NOWE AUTO MA PAN PREZYDENT

Vote_for Vote_against
03/02/2012 15:27

Czas aby społeczeństwo budziło się!Wkurza mnie powiedzenie ludzi że na nic nie mamy wpływu a właśnie że mamy tylko my nie chcemy uwierzyć.Jesteśmy kroplą w oceanie ale ta kropla często drąży skalę.
Wspólnie możemy bardzo dużo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vote_for Vote_against
tod 03/02/2012 16:46

Dokładnie wprowadzenie przez rzad 5 h to tylko i wylacznie prywatyzacja przedszkoli w białych rekawiczkach.Rzad jest cacy bo dał ludziom te 5 darmowych godzin dokladnie wiedzac ze samorzady sobie nie poradza a te maja wymowke zeby robic prywatyzacje i tez chca byc cacy

Ludzie ocknijcie sie i zacznijcie myslec.Rzad w warszawie jak i w kazdym innym miescie wyciskaja ze zwykłych ludzi ile sie tylko da i dopoki nie ruszymy to beda nas okradac ile sie tylko da.

Vote_for Vote_against
03/02/2012 17:07

Mam dwoje dzieci obydwoje chodzili do dwóch różnych przedszkoli niepublicznych. W obydwóch placówkach Panie były zadowolone ze swojej pracy, dzieci były bardzo dobrze traktowane, opłaty wcale nie są wygórowane i to jest bezpodstawna bzdura, że w klasach jest przepełnienie,gdyż i w jednym i w drugim przedszkolu brałam czynny udział w życiu przedszkola i to wszystko co jest wypisywane to całkowite bzdury osób walczących przeciw prywatyzacji.

Vote_for Vote_against
rodzic 03/02/2012 17:19

http://www.portalsamorzadowy.pl/edukacja/,28148.html

Vote_for Vote_against
03/02/2012 17:19

Ja również jestem studentką UAM w Kaliszu. Mam małe dziecko i zamierzam je dać do przedszkola niepublicznego. Ostatnio w jednym z nich odbywaliśmy z grupą praktyki. Jest wspaniałe, Panie miłe zadowolone, uśmiechnięte, służące pomocą. Sale zadbane i czytając komentarze uważam, ze ludzie nie mają zielonego pojęcia, bo dzieci jest 25 w grupie. Po prostu uważam, że to chora gra zupełnie niepotrzebna. Ja swoje dziecko zapiszę i na pewno będę zadowolona.

Vote_for Vote_against
do studentki 03/02/2012 18:40

A ja myślę, że kłamiesz bo z tego co wiem to panie z niepubliczych przedszkoli boją się cokolwiek powiedzieć o swojej pracy a tak w ogóle to fajnie, że stać panią na prywatne przedszkole

Vote_for Vote_against
Ewa 03/02/2012 18:59

Studentko! Panie w niepublicznych są takie zadowolone, że uciekają stamtąd jak tylko uda im się znaleźć pracę w publicznym. Ale przecież z praktykantkami nie będą o tym rozmawiać! A że miłe, to nie ma nic do rzeczy.

Vote_for Vote_against
03/02/2012 19:18

Kłamiesz kobieto bo jesteś zawistna widocznie Tobie się nie chce pracować tak jak tamtym Panią sama masz kompleksy i nie widzę żeby uciekały a może uciekłaś przed nimi bo są lepsze od Ciebie

Vote_for Vote_against
03/02/2012 19:36

CZY KTOS WIE COS WIECEJ O TEJ AKCJI 10 LUTEGO JESTEM CIEKAW TEZ BYM SIE WYBRAL

Vote_for Vote_against
03/02/2012 20:06

Ty jesteś kobieto nie mądra i udowodnię Ci jaka nie studentka to napisała jak się spotkamy i weź siebie nie rób…. bo zrobiłaś i zrobisz z siebie błazna w tym momencie do końca.

Vote_for Vote_against
03/02/2012 20:12

A co studiujesz i jak się dostałaś na studia, skoro sadzisz takie błędy ortograficzne?

Vote_for Vote_against
DO STUDENTKI I TEJ CO MA DWOJE DZIECI W NIEPUPLICZNYM 03/02/2012 20:13

JAK NA STUDENTKĘ UAM ROBISZ DUŻO BŁĘDÓW ORTOGRAFICZNYCH – WIDZĘ ŻE PRAWDA ZABOLAŁA !!!!

Vote_for Vote_against
Ewa 03/02/2012 20:14

Studentko! Jak pisał klasyk: “miałabym ochotę walnąć cię słownikiem ortograficznym w ryj”!

Vote_for Vote_against
XYZ 03/02/2012 20:20

B R A W O M A N I A !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vote_for Vote_against
03/02/2012 20:20

właśnie dlatego jestem studentem…. Wiele osób robi błędy ortograficzne nie tylko ja mam z tym problem, bo wielu ludzi i nie należy się z nich wyśmiewać.

Vote_for Vote_against
03/02/2012 20:28

Myślę, że będzie wszystko dobrze i dla wszystkich się dobrze wszystko skończy. Na mnie i moje dziecko w chwili obecnej robi mój małżonek, bo niestety ja jestem na studiach i nie sądziłam, że są tak okrutni ludzie. Boże Ty widzisz i nie grzmisz… Jestem za młoda na taką dyskusję… i żałuję, że ją podjęłam. Po co wyzywać drugich od najgorszych.

Vote_for Vote_against
EWIK 03/02/2012 20:32

Jestem przeciw prywatyzowaniu!!! Tylko,ze mają nas wszystkich obywateli w XXXX !!!! Tu chodzi o ich interes!!!

Vote_for Vote_against
studentka 03/02/2012 20:38

A ja nie mam zdania ani tak ani tak. Tylko aby wszyscy byli zadowoleni i aby nikt sobie nie ubliżał, tak jak mi przez to tylko, że robię błędy, bo od lat walczę z tym problemem.

Vote_for Vote_against
..... 03/02/2012 21:11

Mania tu pisze całą prawdę samorząd nie może poradzić, prywatny inwestor da radę i nikt na tym nie straci i jeszcze do 2014r dzieci dorobią żeby przedszkoli nie zamykać o co teraz tak się martwi pan wice

Vote_for Vote_against
03/02/2012 21:12

panie prezydencie i co pan na to?

Vote_for Vote_against
03/02/2012 21:50

DLACZEGO LUDZIE KTORYM DALISMY KREDYT ZAUFANIA CALY CZAS MYDLOM NAM OCZY? TEZ JESTEM PRZECIWNA PRYWATYZACJI I MAM NADZIEJ ZE WSZYSTKO DOBRZE SIE SKONCZY.

Vote_for Vote_against
Kaliszanin z urzedu 04/02/2012 09:34

Witam serdecznie wszystkich czytelnikow i portal Calisia.pl Mam zapytanie zaslyszano ostatnio w pewnym srodowisku ratuszowym o planowanej likwidacji 2 szkol srednich w Kaliszu lub polaczeniu.Oczywiscie pan gRODZINSKI to planuje. Prosze o zapytanie w imieniu mieszkancow Kalisza pana z PO. To jawna kpina i zamach na miasto Kalisz przeciez ten jegomosc robi co chce…———— Czy ktos wie o tym protescie na 10 tego lutego wiele osob mowi ze ma sie odbyc protest. Oczywiscie przyjde

Vote_for Vote_against
po co ta walka? 04/02/2012 15:10

Nauczyciele walczą sami przeciw sobie. Jeśli przedszkola zostaną publiczne czyli tak jak do tej pory, to niestety nie zachowają swoich całych etatów. W związku z tym, ze dzieci jest mało poza godzinami realizacji programowej, taka liczba nauczycieli nie jest już potrzebna. Albo kilku zostanie zwolnionych, albo wszyscy jednakowo będą pracować np. na 3/4 etatu. To zależy od dyrektora. Natomiast jeśli przedszkole przekształci się w niepubliczne, to wszyscy będą pracować za te same pieniądze i na cały etat. Nie wiadomo co jest lepsze? Dla mnie chyba ta druga wersja :)

Vote_for Vote_against
Do po co ta walka 04/02/2012 15:37

W niepublicznym przedszkolu dostaniemy te same pieniądze? Wierzysz w to- bo ja nie. Po drugie w jakich warunkach będziemy pracować- powyżej 30 dzieci. Na jak długo mamy zagwarantowaną prace? – na dwa lata. Mamy na to się godzić , po tylu latach nauki, pracy- nie !!! Walczmy i nie poddawajmy się .

Vote_for Vote_against
po co ta walka? 04/02/2012 18:05

Jeśli publiczne przedszkole się nie utrzyma ( a tak będzie przez 5-godzinny pobyt dziecka w przedszkolu, to za 2 lata nie będziesz miała wcale pracy. Natomiast przedszkola niepubliczne będą prosperować bardzo dobrze i praca w nich będzie na tym samym poziomie płacowym. Bo jeśli prowadzący podpisze umowę z miastem, na warunkach określonych przez Prezydenta, to musi tych warunków dotrzymać. Chyba jednak wersja druga jest lepsza. Nie sądzisz?

Vote_for Vote_against
do po co ta walka 04/02/2012 18:52

A za dwa lata skąd weźmiemy dzieci? Tak też nie będę miała pracy, bo będę za “droga”. W takim przedszkolu strach się będzie odezwać, bo jak "coś " powiesz nie pomyśli – wylecisz. Szkoda gadać.

Vote_for Vote_against
do po co ta walka 04/02/2012 19:26

WIĘC PROSZĘ MI NAPISAĆ CZY WSZYSTKIE PRZEDSZKOLA MUSZĄ BYĆ NIEPUBLICZNE. NIE MOŻNA W TYM ROKU SPRYWATYZOWAĆ TRZYCZTERY KTÓRE MAJĄ PROBLEMY ŻEBY ODCIĄŻYĆ MIASTO A W NASTĘPNYCH LATACH KOLEJNE ??? CZEKAM NA SENSOWNĄ ODPOWIEDŹ.

Vote_for Vote_against
04/02/2012 21:05

Tez mysle ze to tylko mydlenie oczu bo skoro ma nie byc dzieci w publicznych przedszkolach to skad sie wezma w nipublicznych tak czy siak jestem przeciw prywatyzacji.

Vote_for Vote_against
Agnieszka -studentka pedagogiki 05/02/2012 00:37

Opowiadacie bzdury,gdyby tak było to momentalnie ich zamykają.Które dziecko przeżyje w takiej temperaturze? A może sam/a spróbujesz ? Oj ,bezwzględna zawiści i głupoto ludzka!Byliśmy właśnie w tym przedszkolu od poniedziałku-65 studentów UAM na praktykach- było cieplutko!W grupach 20-25 dzieci.Doświadczone , miłe dla dzieci a także dla nas nauczycielki. Wiele nas nauczyły .Ładnie wyposażone ,estetyczne przedszkole, piękne zabawki. Akademie z okazji dnia babci i dziadka ,dzieciaki wystrojone, przyjęcia w grupach ,świeżo przez kuchnię
upieczone racuszki ,kawka,,soczki… .Chcę tam pracować . Dyrektorka doświadczona, kompetentna,miła .Rodzice i dziadkowie zachwyceni!Do dzieci z grupy w której byłam przyszło około stu babć,dziadków,także rodziców.Byliśmy zaskoczeni że aż tylu.

Vote_for Vote_against
Karina 05/02/2012 09:10

Zgadzam się to po prostu zawiść i podłość. Jak tak można pisać, kłamać. Moje dziecko chodzi do tego przedszkola od 3 lat i ani jednego dnia nie było zimno. Chodzi na krótki rękaw. TO JUŻ LUDZKA PODŁOŚĆ.

Vote_for Vote_against
05/02/2012 13:31

KTO MOWI ZE W NIEPUBLICZNYCH SA ZLI NAUCZYCIELE ONE SA TYLKO NIEDOWARTOSCIOWANE TEZ IM ZALEZY NA PRACY BO CO MAJA ZROBIC W PUBLICZNYCH NIE MA MIEJSC ALE MOZNA SPRAWDZIC JAKA TAM JEST ROTACJA.

Vote_for Vote_against
 

Drogi Użytkowniku Portalu Calisia.pl! Zanim opublikujesz komentarz POMYŚL, czy jest on rzeczowy w kontekście artykułu, pod którym chcesz go zamieścić! Czy nie obrażasz kogoś lub nie naruszasz dóbr osobowych innych ludzi? Pamiętaj, że nawet w Sieci nie jesteś anonimowy!

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu, za treść których Calisia.pl nie ponosi odpowiedzialności. Portal zastrzega sobie prawo do usuwania obraźliwych wpisów. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie prawo lub dobre obyczaje, zawiadom nas o tym.




(max. 70 znaków)


Walczymy ze spamem w komentarzach. Spam generują roboty. Odpowiedź na poniższe pytanie przekonuje nas że nie jesteś robotem, tylko kochanym czytelnikiem Calisia.pl

Który mamy rok? (cztery cyfry)

 
Tę odpowiedź pozostaw pustą:

 
Publikacja komentarza oznacza akceptację regulaminu Calisia.pl


← Powrót