Mitsubishi Eclipse Cross - samochód dla najlepszych!

2018-05-16 07:05:00 reklama@calisia.pl

Nowy Eclipse Cross to zdecydowany mistrz w swojej kategorii, który dostosuje się do każdego stylu jazdy. Najnowsze dziecko Mitsubishi to „niepokorny buntownik”, który dysponuje niezwykłą mocą i zadziornością, ale też „najlepszy przyjaciel rodziny” idealny na najdłuższe wyprawy w każdy zakątek świata. Zapraszamy na podróż po tym niezwykłym modelu.

fot. MW
fot. MW

Mitsubishi słynie w świecie motoryzacji z technologii, najwyższej jakości, nieustannego dążenia do nowoczesności i dbałości o ochronę środowiska. Japoński, mocny charakter udowadnia legendarnymi rozwiązaniami wdrażanymi w pojazdach na całym świecie. Czy będzie to napęd 4×4, czy wybitne silniki wysokoprężne, czy nowoczesne napędy hybrydowe cały świat wie, że Mitsubishi to motoryzacyjny wzór doskonałości i korporacyjny partner godny zaufania od ponad 100 lat.

Idealnie – w nowoczesność i tradycję Mitsubishi – wpisuje się najnowszy, przełomowy model Eclipse Cross. Dzięki Auto Centrum Lis mieliśmy przyjemność przetestować ten model „na własnej skórze” i prawdę mówiąc, ciężko było się z nim rozstać. Ten samochód ma wszystko czego potrzeba na drodze – zwinny i dynamiczny, niesamowicie wygodny i przede wszystkim rozwinięty technologicznie.

Wygląd zewnętrzny

Eclipse Cross charakteryzują przede wszystkim odważne linie i mocno wyprofilowane nadkola. Sylwetka przypomina połączenie niedźwiedzia i muskularnego sprintera, który podoła największym wyzwaniom. Charakterystycznym elementem wyglądu zewnętrznego jest mocno zakrzywiona tylna szyba samochodu.

Eclipse Cross jest modelem, który w terminologii Mitsubishi można sklasyfikować między ASX, a Outlanderem przejmując najlepsze cechy z obu modeli łącząc w jedną znakomitą całość. Porównanie do tych dwóch modeli nie jest przypadkowe; Eclipse Cross również gabarytami przypomina swoich „starszych braci” – jest większy niż ASX, natomiast mniejszy niż Outlander. W tym wypadku rozmiar ma znaczenie, ponieważ mino masywnej sylwetki jest bardzo dynamiczny.

Dodatkowego efektu dodają 18” felgi aluminiowe oraz listwy progowe, ozdobne narożniki zderzaków, a także listwa pokrywy bagażnika.

Wnętrze

Wchodząc do tego samochodu ma się wrażenie wejścia na pokład statku kosmicznego – wyświetlacz główny, wyświetlacz typu Head Up Display oraz kolorowy wyświetlacz wielofunkcyjny (tzw. komputer pokładowy) robią wrażenie, ale też są bardzo przydatne. Wygodę gwarantują ergonomiczne skórzane fotele. Kierowca ma do dyspozycji regulację w 4 płaszczyznach. Eclipse Cross jest wyposażony także w niesamowicie przydatne elementy takie jak uchwyty na butelki w drzwiach przednich i tylnych, schowek pod podłogą bagażnika, centralny podłokietnik i wejścia USB.

Elektronika

Oprócz wymienionych wcześniej wyświetlaczy, którymi możemy opanować bez problemu cały samochód – Mitsubishi poszło o krok dalej. Największe wrażenie wywiera kamera 360°, która dzięki czterem kamerom zamontowanym na przednim i tylnym zderzaku oraz pod lusterkami przedstawia nam obraz samochodu z góry. Dzięki tej innowacyjnej technice – parkowanie w nawet najtrudniejszych miejscach nie będzie problemem. Dodatkowo na wyświetlaczu wielofunkcyjnym oprócz rzutu samochodu z “lotu ptaka” wyświetlany jest także widok z kamery tylnej.

Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem technologicznym jest kontroler typu Touchpad – nie trzeba dotykać wyświetlacza wystarczy położyć palec na kontrolerze i wybrać właściwą opcję na wyświetlaczu.

System Auto Stop & Go (AS&G) ogranicza zużycie paliwa i emisję CO2, automatycznie wyłączając silnik po zatrzymaniu samochodu na przykład przed światłami. Silnik uruchamia się natychmiast po zdjęciu stopy z pedału hamulca (w wersjach z przekładnią CVT) lub wciśnięciu pedału sprzęgła (w wersjach z manualną skrzynią biegów).

Eclipse Cross to idealny samochód na zimę dzięki systemom podgrzewania kierownicy, foteli oraz przedniej szyby. Dzięki tym rozwiązaniom nie będzie straszna nawet najmroźniejsza zima!

Bezpieczeństwo

Eclipse Cross jest naszpikowany różnego rodzaju czujnikami, które powodują, że możesz czuć się bezpieczny.

7 poduszek powietrznych, aktywna stabilizacja toru jazdy, system wspomagania ruszania pod górę (HSA), asystent pasa ruchu (LDW), monitorowanie martwego pola (BSW) oraz ostrzeganie o ruchu poprzecznym z tyłu (RCTA) tylko upewnia nas, że możemy uniknąć niepotrzebnej kolizji, czy nawet wypadku.

Konstrukcja samochodu też jest innowacyjna dzięki konstrukcji RISE, która skutecznie pochłania energię i ogranicza możliwość naruszenia struktury kabiny pasażerskiej w razie kolizji.

Eclipse Cross jest wyposażony także w system ograniczający skutki kolizji czołowych (FCM). Zadaniem tego systemu jest niedopuszczenie do kolizji polegającej na najechaniu na inny pojazd lub przeszkodę, lub przynajmniej ograniczenie jej skutków, gdy jest ona nieunikniona. Za pomocą kamery i opcjonalnego radaru laserowego system wykrywa inne pojazdy oraz pieszych przed samochodem.

Silnik

Nowy Eclipse Cross jest wyposażony w turbodoładowany silnik benzynowy 1.5 z podwójnym wtryskiem paliwa, który daje niesamowite wrażenia podczas jazdy.

Nowo opracowany silnik jest bardziej oszczędny dzięki zmniejszeniu pojemności, a dzięki turbodoładowaniu – gwarantuje dynamiczne przyspieszanie. Znakomita elastyczność i niskie zużycie paliwa wynikają z zastosowania takich rozwiązań, jak podwójny wtrysk paliwa (pośredni i bezpośredni), zintegrowanie kolektora wydechowego z głowicą cylindrów, zawory wydechowe wypełnione sodem oraz elektroniczne sterowanie systemem zmiennych faz rozrządu MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control).

Najnowszy model Mitsubishi dostępny jest w dwóch wersjach skrzyni biegów: klasycznej manualnej 6-stopniowej oraz 8-stopniowej automatycznej CTV. W testowanym przez nas modelu mieliśmy do dyspozycji skrzynię automatyczną.

Co to jest CTV? Jest to bezstopniowa skrzynia biegów, w której o aktualnym przełożeniu decydują stożkowe koła współpracujące z paskiem. Pierwsze szkice bezstopniowych rozwiązań zmiany przełożenia tworzył Leonardo da Vinci w 1490 roku.

Dzięki temu rozwiązaniu jazda Eclipse Cross jest bardzo płynna i dynamiczna.

Warto też wspomnieć o systemie napędu na 4 koła S-AWC (Super-All Wheel Control) SAWC reaguje na warunki drogowe w czasie rzeczywistym i koryguje siłę hamowania, a także rozdział momentu obrotowego pomiędzy przednią i tylną oś. O działaniu systemu SAWC informuje grafika w zestawie wskaźników. Kierowca może wybrać jeden z trybów jazdy – AUTO, SNOW (ŚNIEG) lub GRAVEL (SZUTER) – w zależności od warunków drogowych, aby poprawić precyzję pokonywania zakrętów, stabilność w jeździe na wprost lub zdolność manewrowania na śliskiej nawierzchni.

Wrażenia z jazdy

Eclipse Cross poprzez „obudowaną” maskę oraz wysokość powoduje uczucie zmniejszonej prędkości – przy jeździe 120 km/h nie odczuwamy tego tak bardzo jak w samochodach mniejszych. Bardzo wygodne fotele przednie powodują, że kierowca nie męczy się nawet w najbardziej wymagających warunkach. Frajdę z jazdy mają także pasażerowie, z tyłu jest dużo miejsca, co nie jest sprawą oczywistą w tego typu samochodach.

Chcesz poczuć to co my podczas jazdy Eclipse Cross? Nic trudnego! Umów się już dziś na jazdę testową w salonie Mitsubishi Auto Centrum Lis!

Auto Centrum Lis
mitsubishi.kalisz.pl
ul. Częstochowska 211

62-800 Kalisz
Recepcja (62) 766 78 00
recepcja@autocentrumlis.pl

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować