Ratusz ripostuje

2016-04-21 10:00:00 bh

Zdementowanie wszystkich nieprawdziwych informacji, które pojawiły się w ostatnim czasie – tak określiła cel wtorkowej konferencji prasowej Elżbieta Zmarzła, rzecznik kaliskiego ratusza. Władze miasta spotkały się z mediami, aby przede wszystkim odnieść się do podsumowania dotychczasowych rządów koalicji WK, PiS i SLD przez radnych PO, którzy nazywali ten czas symbolicznie “500 minus”.

od lewej: Rafał Zakrzewski - Wydział Administracyjno-Gospodarczy UM Kalisz, Marcin Andrzejewski - koordynator ds. promocji, wiceprezydent Piotr Kościelny prezydent Grzegorz Sapiński i skarbnik Irena Sawicka
od lewej: Rafał Zakrzewski - Wydział Administracyjno-Gospodarczy UM Kalisz, Marcin Andrzejewski - koordynator ds. promocji, wiceprezydent Piotr Kościelny prezydent Grzegorz Sapiński i skarbnik Irena Sawicka

Podczas spotkania w swoim gabinecie prezydent Grzegorz Sapiński przestrzegł – jak sam ich określił – “harcowników” przed wydawaniem opinii, z których sami potem będą się tłumaczyć i które wprowadzają w błąd kaliszan.

- Harcownicy różnej maści podejmują tematy, które mają mnie obrzucić błotem albo które łatwo wykorzystać do tego, żeby podawać informacje w uproszczeniu. Zbijają sobie kapitał polityczny na tym, że my zajmujemy się pracą i mozolnie każdego dnia staramy się przybliżyć rozwój miasta Kalisza, absorpcję środków, wykuwamy drogę partycypacji społecznej, konsultacji społecznej – stwierdził. – I im bardziej jestem otwarty, pokazuję trendy wręcz innym samorządom, które mogą nas naśladować, skupia się to w odwrotną stronę na mnie, tak jak my byśmy tutaj robili coś złego.

Podkreślił, że nikt w historii miasta nie był tak otwarty. Jako argument podał m.in., że zadecydował o comiesięcznym publikowaniu wszystkich umów, a mieszkańcy mogą sprawdzić kalendarz jego i wiceprezydentów. Dodał, że żaden poprzedni prezydent miasta nie przykładał tak dużego znaczenia do roli partycypacji społecznej.

Odniósł się również do forsowanego przez radnych Tak dla Kalisza systemu eSesja. – Miasto Kalisz chce zrobić jako jedno zadanie: audio w Sali Recepcyjnej, system do głosowania, pulpity do głosowania z mikrofonami dla radnych oraz ekran, na którym będzie wyświetlany wynik głosowania. Kablowego – podkreślił prezydent Sapiński. – Można coś zrobić za 100 tys. zł, ale nie w tym zakresie, w którym my chcemy.

Przy metodzie radiowej, jak dodał Marcin Andrzejewski, istnieje możliwość zmiany wyników. – Jest to może nie tyle niebezpieczne, co rodzi dość spore możliwości malwersacji – ocenił Andrzejewski. – Na systemie gdańskim kilka lat temu mieli wprowadzone głosowanie bezprzewodowe i odeszli od tego, zdecydowanie odradzali.

Na system głosowania imiennego i relacjonowanie sesji na żywo czekaliśmy długo, ale ostatnio sprawa nabrała błyskawicznego tempa. 8 kwietnia ratusz otrzymał pozytywną decyzję konserwatora w sprawie zmian w strukturze Sali Recepcyjnej. Przetarg został ogłoszony 14 kwietnia, a już 29 kwietnia nastąpi otwarcie ofert. Jak informuje Wydział Administracyjno-Gospodarczy UM Kalisz, prace potrwają w przerwie wakacyjnej w obradach, od 1 lipca do 1 sierpnia.


Informacja o przetargu ze strony BIP

Dostawa wraz z montażem systemu konferencyjnego i systemu prezentacji wizualnej
Numer ogłoszenia w BZP: 40823 – 2016; data zamieszczenia w BZP: 14.04.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU – dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe. Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Kalisz, Główny Rynek 20, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. +4862 7654300. • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kalisz.pl I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Dostawa wraz z montażem systemu konferencyjnego i systemu prezentacji wizualnej. II.1.2) Rodzaj zamówienia: dostawy. II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem i uruchomieniem systemu konferencyjnego oraz systemu prezentacji wizualnej w Sali Recepcyjnej i w Sali Narad (pokój nr 36) Ratusza (budynek Urzędu Miejskiego w Kaliszu, ul. Główny Rynek 20). W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi również przeprowadzenie szkoleń z zakresu obsługi zamontowanych systemów oraz asystę i nadzoru techniczny podczas jednej Sesji Rady Miejskiej Kalisza po uruchomieniu zainstalowanych systemów. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w SIWZ. 3. Wykonawca zobowiązany jest do: a) montażu i uruchomienia systemu konferencyjnego oraz systemu prezentacji wizualnej wyłącznie w okresie od 01.07.2016r. do dnia 15.08.2016r.; b) przeprowadzenia szkoleń w miesiącu sierpniu po zakończeniu czynności, o których mowa w pkt a; c) asysty i nadzoru technicznego podczas pierwszej Sesji Rady Miejskiej Kalisza odbywającej się po zakończeniu czynności, o których mowa w pkt a.. II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 32.32.00.00-2, 51.31.00.00-8. II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie. II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie. II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Rozpoczęcie: 01.07.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM III.1) WADIUM Informacja na temat wadium: Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia przed upływem terminu składania ofert wadium w wysokości 4500,00 PLN.
1
Oznaczenie sprawy: WAG.271.01.0001.2016
III.2) ZALICZKI: nie dotyczy. III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku • Nie dotyczy. Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. • III.3.2) Wiedza i doświadczenie Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku • Za spełniających warunki udziału w postępowaniu Zamawiający uzna Wykonawców, którzy wykażą należyte wykonanie w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jednej dostawy (z montażem lub bez) systemu konferencyjnego o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 PLN brutto. • III.3.3) Potencjał techniczny Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku • Nie dotyczy. Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku • Nie dotyczy. Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku • Nie dotyczy. Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć: • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
2
Oznaczenie sprawy: WAG.271.01.0001.2016
• określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie: Zamawiający uznaje za wystarczające wskazanie w wykazie, o którym mowa wyżej tylko takich dostaw, które potwierdzą spełnianie warunków, o których mowa w pkt III.3.2) ogłoszenia wraz ze złożeniem dowodów (w tym poświadczeń) czy dostawy wskazane w tym wykazie zostały wykonane należycie.; III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć: • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia; III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej; III.6) INNE DOKUMENTY Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) Inne wymagane oświadczenia i dokumenty, które należy dołączyć do oferty: 1) wypełniony i podpisany `Formularz oferty` zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik do SIWZ lub na nim – w oryginale; 2) dowód wniesienia wadium; 3) w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik pełnomocnictwo określające jego zakres i podpisane przez osobę/y uprawnioną/e do reprezentowania Wykonawcy (w oryginale albo kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza poświadczenie notariusza musi zostać załączone w oryginale); 4) w przypadku, gdy ofertę składają Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia wymagane jest załączenie dokumentu pełnomocnictwa określającego zakres umocowania pełnomocnika ustanowionego do reprezentowania ich w postępowaniu, stosownie do art. 23 ust. 2 ustawy ( oryginale albo kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza – poświadczenie notariusza musi zostać załączone w oryginale); 5) w sytuacji gdy wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne (tj. w oryginale lub poświadczone notarialnie) zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Dokument, z którego będzie wynikać zobowiązanie podmiotu trzeciego powinien wyrażać w sposób wyraźny i jednoznaczny wolę udzielenia wykonawcy, ubiegającemu się o zamówienie odpowiedniego zasobu, czyli wskazać jego zakres, rodzaj, czas udzielenia, a także inne istotne okoliczności, w tym wynikające ze specyfiki tego zasobu. Z treści powyższego dokumentu, podpisanego przez osobę uprawnioną do reprezentacji podmiotu, na zasobach którego polega Wykonawca, musi jasno wynikać: a) jaki jest zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, w tym czego dotyczy zobowiązanie np. rodzaj i ilość oddawanych do dyspozycji wykonawcy niezbędnych zasobów wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowych, b) w jaki sposób zostaną wykorzystane zasoby innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia i na czym będzie polegało dysponowanie nim, c) jaki jest zakres i w jakim okresie inny podmiot będzie brał udział przy wykonywaniu zamówienia (dotyczy w szczególności warunku w zakresie wiedzy i doświadczenia).
3
Oznaczenie sprawy: WAG.271.01.0001.2016
SEKCJA IV: PROCEDURA IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony. IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia: • 1 – Cena – 95 • 2 – Okres gwarancji i rozszerzonej rękojmi – 5 IV.3) ZMIANA UMOWY przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian Katalog przewidywanych istotnych zmian postanowień umowy zawarty został w projekcie umowy stanowiącym załącznik do SIWZ. IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.kalisz.pl (zakładka Ogłoszenia – Zamówienia publiczne) lub www.kalisz.pl Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: pok. nr 16 (parter budynku `A` UM przy ul. Kościuszki 1a w Kaliszu) – druk nieodpłatny lub otrzymać za zaliczeniem pocztowym (przesyłka pobraniowa – koszty przesyłki ponosi Wykonawca).. IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 29.04.2016 godzina 14:00, miejsce: wyłącznie pokój nr 25 mieszczący się na I piętrze budynku Urzędu Miejskiego w Kaliszu przy ul. Główny Rynek 20 (Sekretariat Wiceprezydenta Miasta Kalisza). IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert). IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: 1. Zamawiający zgodnie z art. 27 ustawy Pzp dopuszcza przekazywanie oświadczeń, wniosków, zawiadomień oraz informacji faksem – wyłącznie na nr faksu +48 62 7654 372, z zastrzeżeniem pkt 5 i 6. Zawsze dopuszczalna jest forma pisemna. Zamawiający nie dopuszcza możliwości porozumiewania się drogą elektroniczną. 2. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. 3. W przypadku braku potwierdzenia otrzymania wiadomości przez wykonawcę, zamawiający domniema (przyjmuje), iż pismo (dokument) wysłany przez zamawiającego na numer faksu podany przez Wykonawcę zostało mu doręczone w sposób umożliwiający zapoznanie się Wykonawcy z treścią pisma. 4. W przypadku otrzymania przez Wykonawcę pisma od Zamawiającego nieczytelnego, o niepełnej treści itp. Wykonawca jest zobowiązany powiadomić o tym niezwłocznie Zamawiającego. 5. Złożenie oferty, jej wycofanie i zmiana może nastąpić jedynie w formie pisemnej. Złożenie tych pism w innej formie nie wywołuje jakichkolwiek skutków prawnych. 6. W przypadku konieczności uzupełnienia przez Wykonawcę dokumentów – Zamawiający uzna je za skutecznie uzupełnione (pod rygorem nieważności), jeżeli zostaną złożone Zamawiającemu w terminie przez niego wyznaczonym i w formie określonej w pkt 9 i 10 SIWZ, a w przypadku pełnomocnictw w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (pod rygorem nieważności). 7. Jeżeli w załączonych do oferty dokumentach potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu podane będą wartości w innej walucie niż PLN, będą one przeliczane na PLN według kursu średniego Narodowego Banku Polskiego danej waluty z daty zamieszczenia w Biuletynie
4
Oznaczenie sprawy: WAG.271.01.0001.2016
Zamówień Publicznych ogłoszenia o zamówieniu dotyczącego postępowania. W przypadku, gdy w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych Narodowy Bank Polski nie ogłasza średniego kursu danej waluty, za podstawę przeliczenia przyjmuje się średni kurs danej waluty ogłoszony przez NBP ostatniego dnia przed dniem zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych. 8. Ocena spełnienia warunków udziału w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego oraz braku podstaw do wykluczenia z postępowania nastąpi metodą: spełnia/nie spełnia na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę danych (informacji) zawartych w dokumentach i oświadczeniach, do których złożenia zobowiązany jest Wykonawca. Wykonawca jest zobowiązany wykazać nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy i brak podstaw do wykluczenia z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy oraz art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy. W przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia każdy z wykonawców (w tym: członek konsorcjum, wspólnik spółki cywilnej) nie może podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy. 9. Osobą uprawnioną do porozumiewania się z Wykonawcami jest: Paweł Strzałka tel. +48 62 504 97 72.. IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie

SPECYFIKACJA ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować