Według ostatnio przeprowadzonych badań* – 52% polskich pracowników nie czuje się zaangażowanych w wykonywaną pracę. To rekordowy spadek zaangażowania w ciągu ostatnich lat. Prowadzi on do mniejszej efektywności zatrudnionych oraz tego, że firmy częściej tracą dobrych pracowników. Co jest przyczyną takiego stanu? Jak uchronić się przed odejściem efektywnych ludzi z zespołu? Jakie firmy wygrają walkę o najlepszych pracowników?

Article akademiazarzadzania bg ok  2

Wyzwania pracodawców

Od kilkunastu lat współpracuję z firmami z różnych branż w całej Polsce. Coraz częściej pracodawcy podkreślają, że znalezienie dobrych pracowników nie jest proste. Kiedy już ich znajdą, chcą wiedzieć, co zrobić, by zatrzymać ich na dłużej. W związku z tym zgłaszają się do mnie z prośbą o pomoc w stworzeniu warunków, w których najlepsi pracownicy będą chcieli z nimi pozostać i pracować na zysk firmy – mówi Agnieszka Kubicka – Błońska, właścicielka firmy Centrum Rozwoju.

To uświadomienie sobie, że warunki pracy, jakie firma stworzy pracownikom mają kluczowe znaczenie, jest podstawą do zbudowania zaangażowanego zespołu. Bez tej świadomości, bez zwrócenia uwagi na to, co ważne dla pracowników, firmy zapłacą cenę w postaci utraty tych najlepszych.

Dlaczego pracownicy tracą zaangażowanie?
Jak pokazuje wspomniane wcześniej badanie, zaangażowanie pracowników spada z kilku najważniejszych powodów. Po pierwsze – z powodu braku zainteresowania ze strony przełożonych. Zainteresowania ich pomysłami, problemami zawodowymi, rozwojem ich potencjału, i in.

Drugą kwestią wskazywaną przez badanych – jest brak docenienia zarówno finansowego jak i pozafinansowego, poczucie, że pracownik nie jest ważny dla przełożonego. I trzecia, istotna kwestia to, że zatrudnieni nie czują się częścią sukcesów firmy. To m.in. te czynniki przekładają się na to, że pracownicy nie angażują całego swojego potencjału w realizację celów firmy i ostatecznie – odchodzą.

Co decyduje o zaangażowaniu?
Na zaangażowanie pracowników mają wpływ różne czynniki, m.in. te wspomniane wcześniej. A na ich kształt zdecydowany wpływ ma postawa zarządzającego, szefa. To jaką atmosferę przełożony tworzy w zespole, jak odnosi się do pracowników, jak wydobywa z nich ich potencjał, pomysły, jak angażuje ich w wykonywane zadania, jak komunikuje się z zespołem, jak motywuje do pracy, jak rozwija swój zespół. Czy potrafi spowodować, że jego ludzie czują się dla niego ważni? Te czynniki mają wpływ na to, czy najlepsi pracownicy chcą z nim pracować.

Zwracają uwagę i mają rezultaty
Badanie AON Best Employers pokazuje także, że firmy, które zwracają uwagę na to, czy pracownicy są zadowoleni z pracy w danej firmie, które potrafią zbudować komunikację z zespołem, które dbają o zaangażowanie zespołu – mają bardziej zaangażowane zespoły. To oczywiste biorąc pod uwagę fakt, że rozwija się i przynosi nam owoce to, o co dbamy, a nie to, o co nie dbamy.

Rosnąca świadomość polskich zarządzających
Zaangażowani pracownicy osiągają o 20% lepsze wyniki w pracy od niezaangażowanych. Zdecydowanie warto więc pochylić się nad tym tematem. Dlatego też widząc tę prawidłowość, coraz więcej przełożonych zdaje sobie sprawę, że od tego jak będą zarządzać zespołem – zależy czy najlepsi będą pracować właśnie z nimi, czy nie stracą dobrych pracowników.

Kiedy rozmawiam z szefami zespołów o wyzwaniach związanych z zarządzaniem, wielu przełożonych, właścicieli firm przyznaje, że rozwinęła swoje firmy, działy znając się na branży, specjalistycznych zadaniach, trafiając w zapotrzebowanie na rynku, natomiast nie rozwinęli dotychczas wystarczająco zdolności potrzebnych do wydobywania potencjału z ludzi, budowania ich prawdziwego zaangażowania. To m.in. było przyczyną stworzenia projektu, który w dość niedługim czasie da osobom kierującym pracą ludzi praktyczne umiejętności niezbędne do efektywnego prowadzenia zespołu – mówi Agnieszka Kubicka – Błońska.

Akademia Zarządzania Agnieszki Kubickiej – Błońskiej
To projekt adresowany do menadżerów lub osób planujących objąć tę funkcję, właścicieli firm, w których zespół dynamicznie się rozwija, osób, które chcą szlifować kompetencje kierownicze.

Zapraszamy zarówno osoby bez wcześniejszej edukacji z zakresu zarządzania, a także te, które posiadają w tym zakresie teoretyczną wiedzę, ale chcą rozwinąć jeszcze bardziej umiejętności niezbędne do skutecznego zarządzania.

Akademia Zarządzania to 5 – miesięczny projekt składający się z 10 dni szkoleniowych (dwa dni w każdym miesiącu), trzech, indywidualnych sesji coachingowych, dużo praktycznej wiedzy, ale przede wszystkim warsztatów rozwijających konkretne umiejętności, uczących stosowania narzędzi.

Chcemy, by Uczestnicy Akademii Zarządzania wychodzili ze znajomością narzędzi i przede wszystkim – umiejętnością ich stosowania. Razem ze wspaniałymi gośćmi zaproszonymi do projektu pragniemy kształtować liderów, z którymi pracownicy chcą pracować, za którymi chcą podążać, którzy w klimacie szacunku, świetnego podejścia do ludzi, potrafią realizować z nimi cele firmy, którzy potrafią wydobywać z ludzi to, co najlepsze – dodaje autorka projektu.

Korzyści dla Uczestników Akademii Zarządzania

Osoba biorąca udział w tym projekcie:
• realnie rozwinie kompetencje niezbędne do kierowania zespołem i nauczy się budować swój autorytet w zespole,
• określi swój styl zarządzania, pozna jego mocne i słabe strony oraz obszar do rozwoju,
• zdobędzie umiejętności potrzebne do skutecznej rekrutacji pracowników i dobierania zadań pod kątem ich kompetencji,
• dowie się jak motywować pracowników i budować ich zaangażowanie, 
• wypracuje umiejętność organizowania, kontrolowania i weryfikowania pracy,
• wyćwiczy delegowanie zadań i wyciąganie konsekwencji,
• rozwinie umiejętność skutecznej komunikacji z zespołem i z każdym pracownikiem indywidualnie (przekazywanie trudnych informacji w zespole, rozwiązywanie konfliktów zespołowych, rozwijanie pracowników),
• będzie monitorowała swój rozwój i postępy podczas indywidualnych sesji coachingowych,
• będzie miała okazję skorzystać z doświadczenia zarządzających, którzy zbudowali zaangażowane zespoły.

Zainteresowanych zapraszamy na stronę: akademiazarzadzania.eu

Agnieszka Kubicka – Błońska – doradca ds. zespołu, trener biznesu, założycielka Akademii Zarządzania, właścicielka Centrum Rozwoju.


* Badanie Aon Best Employers na grupie blisko 72 tysięcy respondentów ze 119 polskich firm

Zobacz także
Thumb leszek mo d er
Możdżer w Filharmonii
Thumb 1 226022
Policjanci ostrzegają przed wchodzeniem na lód
Thumb 26733652 947851858703158 7683456062805491014 n
Karykatura demokracji przyjedzie do Kalisza. Co ...

Nie ma możliwości komentowania tego artykułu



Thumb zrzut ekranu 2017 11 02 o 16.08.20

Zamieszkaj na Osiedlu Panorama Park II





Article xe1s0459

Festiwal Smaku w Cafe.Calisia.pl




Thumb zdjecie 2
Msm icon 30
Organizacja Imprez Turystycznych ,,BŁĘKITNA’’
Thumb zrzut ekranu 2015 08 14  godz. 15.34.08
Msm icon 30
Galeria Tęcza - prawdziwe centrum handlowo - rozrywkowe
Thumb zrzut ekranu 2010 11 28  godz. 19.57.34  article
Msm icon 30
Restauracja Nastrojowa
Thumb szyld 320x110 krzywe page 001  1
Msm icon 30
Bu’a Caffe Pieczywo i Pyszności
Thumb img 7400
Msm icon 30
SzkolaNarciarstwa.pl - szkoła sportów wodnych i zimowych
więcej»








Bico australia 20131216 146n120