Z cyklu przetestowane na własnej skórze: Hyundai Tucson – SUV na miarę XXII wieku!

2016-09-08 07:00:00 Marcin Calisia.pl - reklama@calisia.pl

Wow! – to pierwsze słowo jakie powiedziałem po ujrzeniu nowego Tucsona, który miałem przyjemność testować dzięki firmie Auto Centrum Lis autoryzowanego koncesjonera marki Hyundai. Ten samochód ma wszystko co potrzeba, aby stać się spełnionym kierowcą.

Hyundai Tucson
Hyundai Tucson

Testowana przeze mnie wersja Tucsona posiada silnik 1.7 CRDi oraz siedmiobiegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów i 141 KM. Tak silnik daje nam wiele możliwości, a siódmy bieg rewelacyjnie sprawdza się na długich trasach.

Design

Swoją odważną i muskularną sylwetkę Tucson zawdzięcza płynnym liniom nadwozia, które charakteryzują produkcje Hyundai’a. Istotną sprawą jest zrównoważenie proporcji przez co Tucson elektryzuje swoim wyglądem. Odważny design prezentuje zwinność, a zarazem elegancję.
Wnętrze Tucsona odzwierciedla wyrazisty i czysty design pojazdu. Przełączniki i wskaźniki zgrupowane są w taki sposób, aby zoptymalizować funkcjonalność i łatwość obsługi, co bezpośrednio wpływa na wygodę w podróży.
Poczucie luksusu i niesamowitego komfortu zapewniają fotele, które stanowią doskonałe podparcie zarówno kierowcy, jak i pasażerom. Idealnie sprawdzają się na długie wyjazdy.

Technologia

Sterowanie radiem i komputerem pokładowym z kierownicy, gniazda USB i AUX, system Bluetooth oraz ośmiocalowa nawigacja i kamera cofania – to tylko niektóre rozwiązania technologiczne jakie zastosowano w Tucsonie. Oczywiście jest tego wszystkiego bardzo dużo, ale co najważniejsze układ samochodu szczególnie ze strony kierowcy pozwala na kontrolowanie wszystkich poczynań bez większych manewrów – wszystko jest na wyciągnięcie ręki, a w dodatku obsługa jest intuicyjna.

Wiele nowoczesnych rozwiązań dotyczy bezpieczeństwa jazdy, ale o tym w dalszej części artykułu.

Silnik

Ten model Hundaia może mieć wiele wariantów silników, zarówno benzynowych jak i diesla. Do wyboru mamy także wersje skrzyni biegów – automatyczną lub manualną, a także napęd na dwa i cztery koła.

W wersji testowanej przeze mnie miałem do dyspozycji skrzynię automatyczną, która posiada siedem biegów. Jako posiadacz klasycznej, manualnej skrzyni (w dodatku z pięcioma biegami) jestem zachwycony działaniem tej testowanej skrzyni, która dostosowywała się do mojej jazdy, a w dodatku optymalizowała poziom spalania. Co ważne – w porównaniu z konwencjonalnymi przekładniami automatycznymi – 7-biegowa, dwusprzęgłowa przekładnia Hyundaia optymalizuje poziom emisji CO2. Wszystkich maruderów, którzy mówią, że automat nie daje frajdy z jazdy itd. zasmucę ponieważ ta inteligentna skrzynia wykorzystuje 100 procent mocy jaką generuje silnik, przez co ten sporych rozmiarów SUV – zachowuje się jak sportowa maszyna.

Bezpieczeństwo

Hyundai dba o bezpieczeństwo kierowcy oraz pasażerów, zajmuje się tym cała gama aktywnych systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego. Jest ich naprawdę dużo, ale chciałbym przedstawić Wam kilka z nich.

System Ostrzegania przed Zderzeniem Czołowym (FCWS) – opiera się na kamerze i radarze, które ostrzegają kierowcę o potencjalnie zbyt bliskiej odległości od pojazdów oraz pieszych i automatycznie uruchamia hamulce, najpierw lekko hamując, a następnie używając pełnej siły hamowania, by zminimalizować ryzyko poważnego wypadku.

System Monitorowania Martwego Pola (BSD) – czujniki systemu monitorują przestrzeń po bokach i z tyłu pojazdu, alarmując kierowcę o pojawianiu się innych pojazdów w martwym polu. Informacja o ich wykryciu pojawia się w odpowiednim lusterku bocznym oraz na wyświetlaczu na desce rozdzielczej. Jeśli inny pojazd znajduje się w martwym polu w czasie, gdy włączony jest odpowiedni kierunkowskaz, system uruchamia alarm dźwiękowy.

System Utrzymywania Pasa Ruchu (LKAS) – kamery zamontowane w samochodzie nieustannie monitorują linie wyznaczające pas ruchu i alarmują kierowcę za pomocą sygnałów wizualnych i dźwiękowych, gdy tylko znajdzie się za blisko jednej z krawędzi, a kierowca nie włączy odpowiedniego kierunkowskazu. W razie potrzeby system delikatnie koryguje tor jazdy.

Statyczne doświetlanie zakrętów (SBL) – podczas pokonywania zakrętów w nocy, SBL kieruje wiązkę światła w stronę, w którą skręcasz. Poprawia widoczność, dzięki czemu jazda po zakrętach w nocy jest o wiele bezpieczniejsza.

Podsumowanie

Po wielokilometrowej podróży, po różnym terenie – był las, ale i autostrada – stwierdzam, że ten samochód to odpowiedz na wymagania tych najbardziej wymagających. Ale na poważnie, poczucie bezpieczeństwa i pełnej kontroli nad pojazdem oraz dominacja i nieziemski komfort spowodowały u mnie niemałe wzruszenie, gdy oddawałem samochód do Salonu Auto Centrum Lis.

Wszystkim gorąco polecam ten model Hyundaia, szczególnie tym, którzy chcą elegancji i stylu ze sportowym pazurem, a zarazem bezpieczeństwa na światowym poziomie.

Zapraszamy na jazdy próbne do Salonu Auto Centrum Lis!

Salon Hyundai Kalisz
Ul. Częstochowska 211
62-800 Kalisz
Tel. 62-766-78-00
Tel. kom. 727-010-061
www.autocentrumlis.pl

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować