"Kontrapas zagraża bezpieczeństwu i zdrowiu mieszkańców". SLD z petycją o likwidację inwestycji

2018-04-17 12:00:00 BK

Dziś SLD publicznie wyraziło sprzeciw wobec inwestycji na ul. Śródmiejskiej. Jak mówi Karolina Pawliczak, już wcześniej próbowała odwieść prezydenta od tego pomysłu. Z drugiej strony była przekonana, że inwestycja nie dojdzie do skutku. Sojusz wychodzi do mieszkańców z petycją o likwidację kontrapasa.

fot. Błażej Krawczyk
fot. Błażej Krawczyk

Kontrapas na ul. Śródmiejskiej jest już gotowy. Od dzisiaj obowiązuje nowa organizacja ruchu. Od wielu dni generuje poważne korki i niezadowolenie mieszkańców. Sojusz Lewicy Demokratycznej dzisiaj wyraził swój sprzeciw wobec inwestycji, którą uważa za błędną i szkodliwą.

- Ja od wielu miesięcy negowałam ten pomysł, mówiłam Panu prezydentowi, że to jest zła koncepcja i należy się z niej wycofać. Pan prezydent nie posłuchał i stwierdził, że to zadanie wykona – mówi Karolina Pawliczak. - Dzisiaj temat kontrapasa jest przerzucany gorący kartofel. Rozpoczęło się w 2014 roku, kiedy zespół, którego członkami byli ówcześni wiceprezydenci, m. in. Dariusz Grodziński zaakceptowali ten pomysł. Dzisiaj dokonała się cała koncepcja inwestycji i wiemy po tych dwóch dniach, że jest to błędne i źle się stało, że zadanie zostało wykonane – mówi Karolina Pawliczak. - Mądry gospodarz, mądry prezydent po prostu wychodzi do mieszkańców mówi “Przepraszam, pomyliłem się” i likwiduje szkodliwą inwestycję. Mieszkańcy są oburzeni.

SLD przygotowało petycję, pod którą będą podpisywać się mieszkańcy Kalisza przeciwni inwestycji i apelujący o jej likwidację.

- To nie jest spowolnienie ruchu czy względy ekologiczne. Widzimy, że zagraża to życiu, bezpieczeństwu i zdrowiu mieszkańców, a przy tego typu spowolnieniu ruchu również zwiększeniu emisji spalin do środowiska. Nie wyobrażam sobie tutaj karetki pogotowia, która będzie jechała tutaj na sygnale do chorych – mówi Karolina Pawliczak.

Jak twierdzi była wiceprezydent, przez długą historię realizacji kontrapasa nie sądziła, że ta inwestycja dojdzie do skutku. Wielokrotnie przetargi były unieważniane ze względu na brak chętnych wykonawców.

Dzisiaj wszyscy politycy wypierają się kontrapasa. Jak to się stało, że szkodliwa inwestycja została zaakceptowana i zrealizowana?

Zadanie jakim była budowa kontrapasa trafiło do Funduszu Obywatelskiego na rok 2015 z inicjatywy Młodzieżowej Rady Miasta. Weryfikację poprawności i kompletności zadania przeprowadzał 12-osobowy zespół w składzie m. in. Radosław Kołaciński Przewodniczący Rady Miejskiej Kalisza, Dariusz Grodziński, Jacek Konopka, Daniel Sztandera – wiceprezydenci, Anna Durlej p.o. Naczelnika Wydziału Rozbudowy Miasta i Inwestycji, Krzysztof Gałka Dyrektor Zarządu Dróg Miejskich, Iwona Kasprzak Naczelnik Wydziału Gospodarowania Mieniem czy Ewa Maciaszek Naczelnik Wydziału Środowiska.

Za projektem zagłosowało wówczas ponad 2 tys. kaliszan. Jego wartość to blisko 500 tys. zł. W regulaminie Funduszu Obywatelskiego widnieje widnieje punkt 4, który wyraźnie mówi, że Prezydent Miasta Kalisza może odrzucić propozycję zadania publicznego z uwagi na szacunkową wartość zadania znaczenie większą niż 500 tys. zł, niezgodność z prawem powszechnie obowiązującym lub naruszeniem interesu osób trzecich.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować