Korki i dodatkowo spowalniacze - kaliszanie łapią się za głowy [zdjęcia]

2018-04-16 14:25:00 BK

Kontrapas na ul. Śródmiejskiej będzie gotowy 17 kwietnia, ale już od czwartku 12 kwietnia, jeździmy zgodnie z nowymi zasadami. Dla samochodów został jeden wąski pas ruchu. Prognozy mieszkańców się sprawdzają i już od poniedziałku tworzą się spore korki, zwłaszcza na ul. Nowy Świat.

fot. Błażej Krawczyk
fot. Błażej Krawczyk

To jednak nie koniec inwestycji. Oprócz nowej sygnalizacji, przejścia dla pieszych i 1,5 metra pasa dla rowerów, drogowcy montują jeszcze jeden element – spowalniacze. Pojawiły się w 3 miejscach w ciągu ul. Śródmiejskiej – na wysokości przychodni na Rogatce, przed skrzyżowaniem z Fabryczną i kawałek za skrzyżowaniem.

Natężenie ruchu pojazdów na ul. Śródmiejskiej jest duże. W newralgicznych godzinach nawet dwa pasy ruchu miały ograniczoną przepustowość. Teraz zostaje jeden pas dla samochodów, z którego będziemy jechać nie tylko prosto, ale skręcać w ul. Kościuszki czy ul. Pułaskiego, co spowoduje dodatkowe spowolnienie ruchu. Po co więc jeszcze spowalniacze? Już od rana internauci ostrzegają przed ul. Śródmiejską i radzą ją omijać, bo przejazd nie jest łatwy. Zdenerwowania nie kryją kierowcy, którzy musieli jechać ul. Nowy Świat koło PWSZ, gdyż tworzą się tam gigantyczne korki.

W ramach kontrapasa wykonane zostało już w całości oznakowanie poziome, które ciągnie się aż na Most Kamienny. Drogowcy odsłaniają zamontowane już znaki pionowe. Przy przychodni na Rogatce powstaje również parking dla jednośladów – czyli stojaki.

Od jutra, tj. 17 kwietnia oficjalnie nastąpi zmiana organizacji ruchy na ul. Śródmiejskiej!

MZDiK informuje, że nowa organizacja ruchu po realizacji ww. zadania przedstawiała będzie się następująco:
1. W ul. Śródmiejskiej na odcinku od Rogatki do ul. Narutowicza, przy lewej krawędzi jezdni wyznaczony zostanie pas ruchu dla rowerów o szerokości 1,5 m z kierunkiem jazdy w stronę Rogatki (kontrapas). Na skrzyżowaniu ul. Śródmiejska-Fabryczna-Kościuszki oraz na Rogatce przejazd rowerzystów poruszających się kontrapasem kierowany będzie przez sygnalizację świetlną, która wyposażona została w dodatkowe sygnalizatory dla rowerzystów.
2. W ul. Śródmiejskiej wyznaczony zostanie jeden pas ruchu o szerokości 3,5 m, którym poruszać się będą pojazdy, a także na zasadach ogólnych rowerzyści jadący w stronę Mostu Kamiennego,
3. W ul. Śródmiejskiej, na odcinku od Rogatki do al. Wolności, umieszczone zostaną progi zwalniające wyspowe, wyspy dzielące na wlotach skrzyżowań oraz wprowadzone zostanie ograniczenie prędkości do 30 km/h,
4. Skrzyżowanie ul. Śródmiejska-Fabryczna-Kościuszki wyposażone zostało w nową sygnalizację świetlną, a w ul. Śródmiejskiej za ul. Fabryczną wyznaczone zostało nowe przejście dla pieszych,
5. W związku z pozostawieniem dla ruchu kołowego w ul. Śródmiejskiej jednego pasa ruchu, zmianie uległa również organizacja ruchu na wlocie ul. Górnośląskiej w Rogatkę:
– wewnętrzny pas ruchu przeznaczony został do jazdy wyłącznie w lewo w ul. Harcerską,
– zewnętrzny pas ruchu przeznaczony został do jazdy na wprost (w ul. Śródmiejską) oraz w prawo (do ul. Lipowej).
6. Miejsca postojowe w ciągu ul. Śródmiejskiej pozostaną bez zmian.

Więcej o inwestycji pisaliśmy: TUTAJ

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować