Naprawdę dobrzy przedsiębiorcy rozsiewają "złoty pył"

2016-05-19 12:42:00 redakcja

Jeśli właściciel biznesu ma osobowość to rozsiewa “złoty pył”, który wpływa na wszystkich ludzi wokół. Ludzie i atmosfera w pracy są kluczem do sukcesu- mówiła w czwartek podczas szkolenia dla osób rozpoczynających działalność Donata Ignaszak, właścicielka salonów Audi, VW i Skoda. O tym jak ważna jest determinacja i dążenie do celu mogli się wszyscy przekonać na przykładzie wynalazcy i konstruktora velomobilu zwanego AVENTYBIKE, stylizowanego na pojazd sportowy – Kamila Różańskiego. O aspektach prawnych prowadzenia firmy opowiadała Monika Mazur, o marketingowych – współwłaściciel Calisia.pl Jacek Magnuszewski. Szkolenie odbyło się w Cafe.Calisia.pl

Zdaniem pani Donaty Ignaszak _tym co determinuje każdy biznes jest osobowość właściciela – to on stwarza atmosferę w pracy, która później przekłada się na efektywność całego zespołu. Opowiadając o swoim biznesie, jako przykład takiego charyzmatycznego przedsiębiorcy podała Jana Kulczyka, z którym miała okazję sama przez wiele lat współpracować. “Zadziwił mnie tym, że każdego z nas – przedstawicieli koncernu pamiętał z imienia i nazwiska”.

Wśród innych cech odgrywających kluczową role w prowadzeniu własnej działalności są : wiara w siebie i w to, co się chce robić, trzeba lubić to, co się robi i iść do przodu, nie oglądając się na konkurencję -

Oczywiście bardzo ważny jest także instynkt oszczędności, bo na wszystko trzeba zabezpieczyć pieniądze, choć one nie są najważniejsze. Warto pamiętać, że pieniądz jest narzędziem, a nie celem . Absolutnie najważniejsi są ludzie i atmosfera, w której pracują. U nas niektóre osoby pracują od czasu, kiedy przyszli uczyć się zawodu jako uczniowie i są do dziś_. Nadal szkolimy uczniów w zawodzie blacharz i lakiernik bo jesteśmy także zakładem rzemieślniczym – mówiła Pani Donata.

Wśród bardzo ważnych kwestii, na które wielu przedsiębiorców nie zwraca uwagi jest sformułowanie testamentu, który zdaniem gości powinien spisać każdy prowadzący działalność. Jednoosobowa działalność jest najbardziej zagrożoną formą prowadzenia działalności. Znane są przypadki, że wskutek odejścia przedsiębiorcy – całość jego majątku jest w zawieszeniu a potem trafia do Skarbu Państwa.

O aspektach prawnych i niebezpieczeństwach, jakie czyhają na młodych przedsiębiorców mówiła mecenas Monika Mazur, która znana jest z prowadzenia porad prawnych na Calisia.pl Pani Monika radziła m.in. aby zawsze odbierać listy polecone, podpisywać się zawsze własnym imieniem i nazwiskiem, czytać każdą umowę i dokument przed podpisaniem oraz uczulała na sprawy związane z prawem autorskim oraz ochroną własności intelektualnej. Zwłaszcza ta tematyka wzbudziła żywe zainteresowanie zgromadzonych.

Przepisy o prawach własności intelektualnej i patenty można było od razu przećwiczyć na przykładzie unikalnego pojazdu – elektrycznie wspomaganego roweru stylizowanego na samochód sportowy – AVENTYBIKE. Autorem tego oryginalnego pojazdu jest Kamil Różański, który przez 3 lata, “w trudzie i znoju” budował własnoręcznie AVENTYBIKE. Pojazd, w świetle naszych przepisów drogowych jest kwalifikowany jako rower, ale wygląda jak sportowy model LAMBORGHINI. Konstruktor miał dwa kryzysy, kiedy chciał się poddać i porzucić pracę nad swoim wynalazkiem. Nie poddał się jednak i efekt pracy można było zobaczyć na żywo wczoraj w Cafe.Calisia.pl Obecnie młody wynalazca ma już pierwszych zaintersowanych zakupem swojego środka lokomocji głównie z Holandii i Francji. Przymierza się zatem do produkcji i poszukuje inwestora. Ale ten etap nie byłby możliwy, bez codziennej kilkugodzinnej pracy nad prototypem.
Premiera AVENTYbike odbyła się podczas Targów MOTO w Poznaniu.

_Kamil Różański i jego AVENTYbike mogą być wspaniałym przykładem jakie znaczenie ma pasja i codzienna ciężka praca.
W części marketingowej, poprowadzonej przez współwłaściciela calisia.pl Jacka Magnuszewskiego, można było ocenić własne cechy pomagające w osiągnięciu sukcesu, spróbować stworzyć misję własnej firmy, jej wizję i przemyśleć jej kierunek rozwoju. Tutaj też padło zdanie o roli relacji z klientami. “Firma która przestaje słuchać swoich klientów, zazwyczaj przestaje się rozwijać”.

Czwartkowe szkolenie odbyło się po raz pierwszy i trwało blisko 4 godziny. W opinii uczestników, czas przeleciał szybko, a swobodna forma jego prowadzenia spodobała się uczestnikom.
“Naszym celem było pobudzenie osób które chcą prowadzić swoją działalność do jej podjęcia. To nie jest spotkanie na którym ktoś chce uczestnikom sprzedać garnki czy koc. Całe państwo opiera się na przedsiębiorcach – im więcej ich będzie, ty lepiej dla wszystkich.” – powiedział Jacek, współorganizator szkolenia.

Jeśli spodobał Ci się nasz artykuł,

wrzuć nam coś do kapelusza :)

Wesprzyj jednorazowo

Wdzięczny Zespół Calisia.pl

Przeglądaj artykuły z 16 lat istnienia portalu Calisia.pl - od 2007 roku do dziś !

Opinie użytkowników:

Te artykuły mogą cię zainteresować