Article czo%c5%82o
fot. Arkadiusz Pacholski

We wtorek 17 kwietnia przyjrzałem się ruchowi na Śródmiejskiej w godzinach szczytu porannego. W środę 18 kwietnia poszedłem tam w godzinach szczytu popołudniowego. W tym czasie na Śródmiejskiej trwały czasy prace ekip technicznych, w trakcie których pas ruchu ogólnego był zwężany, jak widać na fotografii powyżej. Tempo przepływu aut było zatem mniejsze niż normalnie, w czego efekcie zdolność ulicy wchłaniania aut wjeżdżających w Śródmiejską od strony Górnośląskiej, Harcerskiej i Nowego Światu została ograniczona.

Powyżej: godzina 15:47. Śródmiejska wypełniona w całości autami.

Powyżej: godzina 14:59. Mimo to Śródmiejska wchłania auta jadące od strony Harcerskiej…

…od strony Górnośląskiej (14:59)…

…i od strony Nowego Światu (15:01). Auta skręcające z Nowego Światu w Śródmiejską przejeżdżają najwyżej przy drugiej zmianie świateł.

Powyżej: godzina 15:06. W tym czasie ulica Ułańska prawie pusta.

Powyżej: godzina 15:09. Ulica Fabryczna prawie pusta.

Powyżej: godzina 15:11. Do jazdy Fabryczną na wprost w Kościuszki i w prawo w stronę Złotego Rogu ustawiają się ledwie cztery auta.

Powyżej: 45 sekund później. Auta przejechały, zielone światło jeszcze długo zaprasza do jazdy w tych kierunkach, ale chętnych już nie ma.

Powyżej: godzina 15.13. Widać pachołki zwężające pas ruchu ogólnego i spowalniające tempo przepływu aut.

Powyżej: godzina 15:14. Śródmiejska od skrzyżowania z Fabryczną w stronę Złotego Rogu bez problemu wchłania auta.

Powyżej: godzina 15:26. Skrzyżowanie Wojska Polskiego z Poznańską. Do jazdy ulicą Wojska Polskiego w kierunku Majkowskiej ustawia się na światłach 7, 8 aut.

Powyżej: 30 sekund później. Auta po włączeniu zielonego przejechały, zielone do jazdy na wprost jeszcze długo się pali, korzystają z niego pojedyncze samotne samochody.

Powyżej: godzina 15:29. Chętnych, żeby od Wojska Polskiego pojechać do centrum przez Dobrzecką i Kopernika nie widać.

Powyżej: godzina 15:31. Z zielonego pozwalającego z Harcerskiej skręcić w prawo w Kopernika korzysta samotny autobus.

Powyżej: godzina 15:34. W tym samym czasie Śródmiejska wypełniona autami.

Powyżej: godzina 15:35. Jeśli ktoś myśli, że w związku z tym na Górnośląskiej do jazdy na wprost w Śródmiejską ustawiła się długa kolejka aut, to jest w błędzie.

Powyżej: godzina 15:38. Długa kolejka aut ustawiła się za to na Nowym Świecie. Nie są to jednak auta, które chcą skręcić w prawo w Śródmiejską, a nie mogą tego zrobić, bo jest ona zapełniona. Jak wykazała obserwacja około 80 % z nich jedzie na wprost w Harcerską lub w lewo w Górnośląską. Dlaczego zatem stoją?

Oto (powyżej) sprawca zamieszania – mercedes jadący z Górnośląskiej na wprost w Śródmiejską, który niezgodnie z przepisami jechał za autem jadącym przed nim, nie zachowując bezpiecznej odległości „zderzak w zderzak” i kiedy sznur aut jadących Śródmiejską został zatrzymany przez czerwone światło na skrzyżowaniu z Fabryczną, rozkraczył się na samym środku skrzyżowania na Rogatce, tarasując wyjazd z Nowego Światu.

Powyżej: identyczna sytuacja 5 minut później. Tym razem wyjazd z Nowego Światu blokuje atom mającym zielone światło ciemne kombi. Taka historia powtarza się co jakiś czas z identycznym skutkiem.

Powyżej: godzina 15:47. Skrzyżowanie Legionów – Ułańskiej z Nowym Światem. Żadnych korków, ruch płynny, auta we wszystkich kierunkach przejeżdżają za pierwszą zmiana świateł.

Powyżej: godzina 15:48. To samo skrzyżowanie, widok w stronę Legionów.

Powyżej: godzina 15:51. Kiedy na Nowym Świecie od aut czekających na przejazd przez Rogatkę gęsto, Fabryczna prawie pusta.

Powyżej: godzina 15:52. Kiedy trasa Ułańska – Fabryczna prawie pusta, Śródmiejska wypełniona autami. Ruch cały czas spowalniają trwające tu prace.

Powyżej: godzina 15:53. Chętnych, by na Kościuszki dostać się od strony pustej Fabrycznej wciąż nie ma.

Powyżej: godzina 15:53. Chętnych by w dalszą część Śródmiejskiej dostać się od strony pustej Fabrycznej też wciąż nie ma.

Wnioski.

W wyniku zlikwidowania na Śródmiejskiej jednego pasa ruchu ogólnego i realnego spowolnienia ruchu spowodowanego tą likwidacją oraz zamontowaniem na pozostawionym pasie poduszek spowalniających w godzinach popołudniowego szczytu nie tworzy się żaden korek. Odcinek Śródmiejskiej od Rogatki do Fabrycznej w godzinach 14:50 – 15:50 nieustannie napełniony jest autami, ale poza czasowym spowolnieniem ruchu powodowanym przez wciąż trwające na ulicy prace dzieje się tak dlatego, że kierowcy udający się do centrum miasta lub przejeżdżający przez nie w celu dostania się do części miasta leżących na Północ i Wschód od centrum nie wykorzystują dogodnych alternatywnych połączeń, czyli trasy Legionów – Ułańska, Wojska Polskiego – 3 Maja, Wojska Polskiego – Dobrzecka – Kopernika, Górnośląska – Harcerska – Kopernika. Połączenia te mają olbrzymią przepustowość, ale po prostu nie ma na nie chętnych.

Dlaczego kierowcy któryś z kolei dzień wpychają się na siłę do centrum trasą Górnośląska – Śródmiejska, choć przecież doskonale już wiedzą, że jej przepustowość została ograniczona, a tempo jazdy obniżone? Po pierwsze, działa przyzwyczajenie. Jeździli tędy latami i potrzebują czasu, żeby do nich dotarło, że zaszły tu nieodwracalne zmiany, które kultywowanie tego przyzwyczajenia czynią bezsensownym. Ale jest jeszcze drugi powód. Trwa wojna nerwów o kontrapas, więc część kierowców specjalnie jedzie tą trasą właśnie po to, by wywołać „korek” i tym samym „udowodnić” urbi et orbi, że modernizacja Śródmiejskiej spowodowała szkody. Mam nadzieję, że władze miasta z prezydentem Sapińskim na czele nie dadzą się nabrać na tę prymitywną mistyfkację.

Prawdziwy korek tworzy się, owszem, ale na Nowym Świecie na odcinku od Rogatki do bramy PWSZ. Nie powodują go jednak auta, które chcą skręcić w Śródmiejską, ale nie mogą tego uczynić z powodu jej napełnienia. Jak pokazałem, Śródmiejska regularnie wchłania auta wjeżdżające w nią od Nowego Światu (jak i auta wjeżdżające w nią z Górnośląskiej i Harcerskiej) i wypluwa je na wysokości Fabryczna – Kościuszki. Korek na Nowym Świecie tworzą auta jadące na wprost w Harcerską lub w lewo w Górnośląską, blokowane dodatkowo od czasu do czasu na Rogatce przez kierowców nie przestrzegających przepisów. Kierowcy jadący w tych kierunkach nie tworzyliby korka, gdyby skorzystali z trasy Ułańska – Fabryczna – Kościuszki lub Legionów – Polna albo Legionów – Górnośląska.

Zobacz także
Thumb article article img 5889
Kino pod chmurką w Kaliszu. Zagłosuj na swój zes...
Thumb 32978811 2051897575026630 2882938463194185728 n
Młodzi kakaesiacy w Prague Strahov Cup
Thumb dsc 5950
Koncert dla małych melomanów na Dzień Matki [zdj...

Komentarze

  • P?s=64&d=identicon&r=pg
    Komentarz ukryty przez użytkowników. Inni czytelnicy uznali ten komentarz za niestosowny. Pokaż mimo wszystko
  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Tyle zdjęć i ani jednego rowerzysty! Panie Pacholczyk “gdzie oni są” ?

  • P?s=64&d=identicon&r=pg
    Komentarz ukryty przez użytkowników. Inni czytelnicy uznali ten komentarz za niestosowny. Pokaż mimo wszystko
  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Po co Ci ludzie tam jeżdżą, ja tam jadę raz na rok, a może i nie…

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    JESTEŚ DEBILEM

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    “jaa” – Brakło argumentów co? ha ha ha

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Wdrożenie było wg mnie źle przeprowadzone i spowodowało chaos, ale sytuacja jak widać się uspokaja. Trudno się nie zgodzić z autorem artykułu.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Ja tylko powtórzę:
    Nie igraj Pan z ogniem panie Pacholski i do tego ognia oliwy nie dolewaj… Cyt: “Oparte na analizie ruchu prognozy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji, że wytyczenie na Śródmiejskiej kontrapasa dla rowerów i wprowadzenie wymuszonej przez to nowej organizacji ruchu nie spowoduje żadnych perturbacji, sprawdziły się.” Jak ma się to do mniej zmanipulowanych poprzednich “relacji z otwarcia”? Analiza MZDiK… Proszę, panie Arkadiuszu…. Broni Pan złego pomysłu idąc w zaparte. To nie przystoi.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Dziś mamy piątek, zobaczymy…
    To że auta stoją na Śródmiejskiej to nie ma korku? Nie widać go na zdjęciach rozumiem tak?

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Co do znajomości przepisów ruchu drogowego to mam pytanie: czy jeździ się rowerem po chodniku i dzwoni na pieszych, tak jak, pan Pacholski to robi?
    Ktokolwiek widział rowerzystę na konrapasie?????

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    A gdzie te tabuny rowerzystów na kontra pasie panie Pacholski ?

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    To może na tym kontrapasie ustawmy jeszcze pachołki.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg
    Komentarz ukryty przez użytkowników. Inni czytelnicy uznali ten komentarz za niestosowny. Pokaż mimo wszystko
  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    bo to był może ukryty cel faceta z Radomia żeby już nikt totalnie nie jeździł do centrum miasta żeby padły ostatecznie sklepy w mieście , kierowcy mają to w nosie teraz wolą jechać do Ambera zamiast tracić czas i nerwy w centrum , a Pacholski na pewno jest zadowolony bo ma przestrzeń BRAWO PACHOLSKI jesteś zadowolony?

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    W godzinach szczytu, puste ulice tylko niewielka liczba samochodów, żadnych rowerzystów no raj panie raj

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    widzę, ze autor zdjąć szybko się przemieszcza sądząc po czasie, który podaje przy zdjęciach zrobionych z różnych punktów. No a tak generalnie to ten pan próbuje udowodnić, że po zwężeniu rury o połowę poleci w tym samym czasie tyle samo wody. Coś z fizyką na bakier. Rozumiem, że głupio się wycofać z błędu ale jeszcze głupiej jest go bronić.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Ja bym zrobił deptak na Górnoślaskiej i pas zieleni.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Tak, najprościej kogoś obrazić, nie odnosząc się nawet do treści artykułu. Za dużo tekstu, prawda?

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Czytam i nie dowierzam. Durni kierowcy specjalnie tworzą zator, zamiast wybrać inną trasę. Chłopie, czym prędzej do specjalisty!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Panie Pacholski zarówno ten artykuł jak i poprzedni doskonale pokazuje jak wielkimi jest pan ignorantem i jak strasznie pan zakłamuje rzeczywistość i manipuluje faktami!!
    1. Po pierwsze kierowcy którzy jeżdżą śródmiejską nie robią tego ze złośliwości muszą dojeżdżać do domu, pracy, urzędu czy też przychodni jest to niejednokrotnie jedyna droga jaką mogą to zrobić.
    2. Kierowcy którzy mają jakieś wyjście rzeczywiście uciekają do śródmiejskiej jak mogą konsekwencją czego jest dociążenie pozostałych ulic miasta już niejednokrotnie zakorkowanych.
    3. Najlepszym przykładem pańskiej ignorancji jest fakt iż powstałe korki w rejonie śródmiejskiej tłumaczy pan nie zastosowaniem się do przepisów drogowych przez kierowców. A może zastanowi się pan dlaczego przedstawione na pańskich fotografiach samochody blokują skrzyżowanie ? czy czasem nie przez to że ulica śródmiejska jest cała zakorkowana??
    4. W swoich opisach stara się pan udowadniać że czarne jest białe a białe jest czarne a fakty są takie że ulica śródmiejska jak wcześniej była przejezdna tak teraz jest wiecznie zakorkowana co odbija się na komunikacji praktycznie całego centrum żeby nie powiedzieć miasta!
    5. Jak wielkie bzdury pan umieszcza i jak bardzo fałszywe informacje wie każdy kto jest zmuszony jeździć ulicą śródmiejską bądź przy niej mieszkać
    Reasumując prosił bym o nie przekłamywanie rzeczywistości i obiektywne przedstawianie sprawy. Jednocześnie proszę uzmysłowić sobie iż ulica śródmiejska jest dla bardzo wielu ludzi jedyną drogą jaką mogą jechać do swojego domu, pracy czy chociażby do egzystowania jako mieszkaniec tego miasta ( urząd miejski czy służba zdrowia).
    Idąc pańskim tokiem myślenia kaliszanie którzy prowadzą swoją działalność gospodarczą w centrum powinny ją zamknąć bądź wynieść z Kalisza. Ci którzy korzystają z instytucji zlokalizowanych w centrum powinny najlepiej wymeldować się z Kalisza tak by na spokojnie mogli skorzystać z instytucji publicznych w ościennych miastach i gminach.
    Właśnie takie działania jak inwestycja na ul śródmiejskiej powodują że miasto to jest nie przyjazne dla mieszkańca. Kończąc mój wywód proponuję chciałem zaznaczyć że jestem mieszkańcem tego miasta. Jednocześnie jestem pieszym rowerzystom i kierowcą samochodu. Z punktu widzenia każdego z użytkowników sieci miejskiej ta inwestycja jest błędem! Takie inwestycje jak opisana powyżej uważam za destrukcyjne dla miasta i jednocześnie zniechęcające do mieszkania

    Proponuję zorganizować referendum w temacie kontrapasu na ul śródmiejskiej. By nie generować kosztów można by było je połączyć z tegorocznymi wyborami samorządowymi

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Białe jest czarne i proszę mi tu nie imputować, że jest inaczej!!! Bo to JA powiedziałem!
    Nie ma żadnego korka! nie ma żadnych utrudnień w ruchu! Malkontenci do roboty!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Ludzie zostawcie Pacholskiego. DECYZJĘ podjął bezpośrednio sam prezydent G.SAPIŃSKI . Nie mógł cofnąć projektu BO ? Mógł bo cofnął projekt na organy z BO to czemu zrealizował kontrapas ? 700 tyś poszło w błoto . Teraz wyda może kolejne 700 tyś na cofnięcie ? Myśleć ludzie bo wasza p[publiczna kasa na to idzie !!!!!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Pan Pacholski jest DEBILEM PATENTOWYM

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Mam tylko dwa pytanie: Kontrapasów jedziemy od Narutowicza do Rogatki to dlaczego nie wybudowano kontrapasu od Rogatki do Złotego Rogu? Dlaczego jadący rowerem od Rogatki mają korzystać z pasa przeznaczonego dla samochodów? Może specjalista od retoryki Borowiak (w końcu czyli się w upsali czy hój wie gdzie) udzieli mi odpowiedzi.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    720 tysięcy poszło w błoto. Dlaczego nie wyremontowano nawierzchni przed budową kontrapasu? A za kilka lat będziemy robili remonty.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Na poniższych filmikach na YouTube właśnie widać jak to nie ma korków:
    https://www.youtube.com/watch?v=mFaoV8uwh4M
    https://www.youtube.com/watch?v=Fs0ZypUp-So

    Główny problem jaki tutaj występuje to taki, że samochody jadące Górnośląską nie mogą wjechać na zakorkowaną Śródmiejską, więc przy zmianie świateł zatrzymują się na Rogatce i blokują wyjazd z Nowego Światu. A Śródmiejska dalej stoi. W efekcie blokowane jest całe skrzyżowanie przy rogatce.
    Zdjęcia zawsze można tak zrobić (w takim momencie), że da się udowodnić to co się chce. Ktoś z mieszkańców ul. Górnośląskiej, czy Śródmiejskiej mógłby wystawić w oknie kamerkę lub smartfona i nagrać kilkugodzinne video z tego miejsca i wrzucić na YouTube.
    Kolejnym problemem jest to, że po tym kontrapasie “nikt” nie jeździ. Owszem, widziałem jednego rowerzystę, ale niestety jechał w nieprawidłowym kierunku po tym kontrapasie. Niestety już teraz nic się nie poradzi. Trzeba się przemęczyć do wyborów. Wejdzie nowa ekipa i wtedy trzeba będzie alarmować, żeby administracyjnie tę decyzję cofnąć i wrócić do starej konfiguracji.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    A Pacholski: to nie kaliscy kierowcy. To są turyści. Wszyscy kulwa turyści przyjechali obejrzeć najbardziej debilny pomysł w nowożytnej historii Kalisza. Należy jeszcze umieścić info na tablicach turystycznych.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Za ten opis “Trwa wojna nerwów o kontrapas, więc część kierowców specjalnie jedzie tą trasą właśnie po to, by wywołać „korek” i tym samym „udowodnić” urbi et orbi, że modernizacja Śródmiejskiej spowodowała szkody. Mam nadzieję, że władze miasta z prezydentem Sapińskim na czele nie dadzą się nabrać na tę prymitywną mistyfkację”. Przyznaję panu tytuł IDIOTY ROKU.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    JA tylko czekam jak pan Pacholski dojedzie do przychodzi do lekarza ortopedy, reumatologa czy okulisty na swoim rowerze do nowoczesności.
    Miało być więcej miejsc parkingowych pod przychodnią a okazuje się, że są stojaki dla rowerów. Jak starsi ludzie dojadą rowerem do lekarz – bo do nowoczesności nie mają szans, a na pewno także kiedyś pan Pacholski nie dojedzie. Oby miął siły dojść do przychodni…….
    A z innej beczki: Kiedy wreszcie zakończy się remont ulicy Stawiszyńskiej? Jak drogowcy zeszli tak do dzisiaj nikt nie posprzątał np. na ul. Szerokiej i Morelowej ziemi i szlaki………..?
    Zamiast zrobić jakąś rzecz od początku do końca raz a dobrze wywala się pieniądze na kontrapasy………

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Dla kogo jest ten kontrapas – NIE widać ani jednego rowerzysty??????!!!!!!!!!!!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Najgorzej jak spotka się dwóch kretynów i połączą siły. Tak było w przypadku kontrpasa. Była jeszcze kretynka ale teraz okazuje się że jest przeciw. Dziwne jest to, że rowerzyści jadąc od rogatki do ratusza teraz mają gorzej.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Rowerzyści nie mają gorzej – bo ich poprostu NIE ma!!!!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Tylko taka uwaga ! W Kaliszu, godziny szczytu drogowego to rano 7:00/8:00 a popołudniu 16:00-16:30’ Pan Pacholski z pewnością tego nie wie, bo na etacie nie pracuje. Proponuje jeszcze raz test zrobić w tygodniu w podanych godzinach. Pozdrawiam

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Biorąc pod uwagę tempo przemieszczania się należy teoretyzować, że autor jechał na rowerze.
    Pozostaje pytanie – czy dostosował się do przepisów, czy też nagiął je z racji przeprowadzonego pseudo-raportu?

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Panie Pacholski. samochody wjeżdżają z Górnośląskiej na skrzyżowanie i je blokują bo gdyby czekali zgodnie z przepisami to by NIGDY nie wjechali z tej Górnośląskiej na Śródmiejską – bo jest ona ciągle zapychana autami jadącymi od strony Nowego Światu bo tam prawie cały czas się świeci zielona strzałka w prawo. na Harcerskiej i dalej na Poznańskiej jest luz no bo wszyscy stoją na totalnie zakorkowanym Nowym Świecie. Proste ? Żeby ludzi zachęcić do korzystania z rowerów to w pierwszej kolejności trzeba im zapewnić miejsce do bezpiecznego przechowania tych rowerów w ciąg dnia. pojadę własnym rowerem do pracy i gdzie go mam zostawić ? Zamiast kontrapasów proszę przygotować miejsca w mieście do bezpiecznego zaparkowania i zabezpieczenia rowerów. Tak jak pan każe kierowcom mijać śródmiejską i jeździć innym drogami tak samo mogą jeździć rowerzyści. Po co im kontra pas ? Nie da się w kierunku Górnośląskiej inaczej dojechać z centrum ?

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Już wiem!
    Olśniło mnie i nie wiem dlaczego tak późno to zauważyłem.
    Wiecie dlaczego Opatówek czy Nowe Skalmierzyce się tak dobrze rozwijają?
    Bo nie mają pseudo-działaczy społecznych.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Panie Pacholski, mam firmę usługową i bardzo często serwisuje kasy fiskalne w sklepach na Śródmiejskiej , przyległych ulicach , całym mieście czy pobliskich miejscowościach. Może w Pana ulubionej Holandii serwisanci z narzędziami i częściami zamiennymi poruszają się do klienta na rowerach, ale na miłość boską nie w Polsce i całym cywilizowanym świecie !!!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    żeby jego mózg miał “zdolność wchłaniania” rzeczy oczywistych dla każdego kierowcy, nie robiłby idiotycznych fotoreportaży, 700 tysięcy za kilkadziesiąt litrów farby, kilkanaście znaków i kilka sygnalizatorów , słuszną linię ma “nasz gałka” – materiały i jakość wykonania za tą cenę to najwyższa półka, to samo co na stawiszyńskiej

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    W końcu kierowcy sie naucza myśleć zamiast jeździć ta trasa z przyzwyczajenia. Potrzeba tylko czasu

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    do Autora: Myślę, że czasami warto przyznać się do popełnionego błędu. Każdy z nas je popełnia.
    Wszyscy widzą, że król jest nagi i zaklinanie rzeczywistości poza obniżaniem zaufania do zaklinającego, niczego tu nie zmieni. Żal tylko, że nasi urzędnicy nie są wystarczająco przewidujący. Zamiast wywalić w błoto, jak napisali poprzednicy 720 tys. złotych, wystarczyło zrobić 1-2 tygodniowy test zastawiając jeden pas barierkami i podjąć obserwację skutków takiego działania. Nie znam szczegółowych uwarunkowań technicznych, ale może warto było rozważyć ciąg pieszo-jezdny czyli, żeby na tym odcinku piesi poruszali się z rowerzystami na chodniku, tak jak to miało miejsce do tej pory przy pobłażliwości Policji i Straży Miejskiej (i ma na wyremontowanej ul. Łódzkiej czy al. Wojska Polskiego) Wtedy przynajmniej nie wdychałoby się ogromnych ilości spalin generowanych ze stojących samochodów. Teraz mamy efekt ekologiczny: i piesi, rowerzyści, których na zdjęciach nie widać zbyt wielu, jak również MIESZKAŃCY ul. Śródmiejskiej mają zapewniony przez okrągły rok (a nie tylko w sezonie grzewczym) dostęp do całej listy trujących substancji, które w ekologiczny sposób ich powoli zabijają.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    paschalski czy jak ci tam jest popaprancu Cbś sie juz tobą zajmuje.
    Dzis piątek przed 16 , czemu pajacu teraz nie porobisz zdjec.
    Musisz sie leczyć , tylko na nogi bo na głowe to juz za pózno.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg
    Komentarz ukryty przez użytkowników. Inni czytelnicy uznali ten komentarz za niestosowny. Pokaż mimo wszystko
  • P?s=64&d=identicon&r=pg
    Komentarz ukryty przez użytkowników. Inni czytelnicy uznali ten komentarz za niestosowny. Pokaż mimo wszystko
  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    pachol caly ten art to zaklinanie rzeczywistosci i nazywanie g.. czekolada. od wykonania przez funkcjonowanie. powiem ci jedno wbrew twoim wypocinom TO WSZYSTKO JEST JAK NAJBARDZIEJ ODWRACALNE. Byle do listopada, wyleca wszyscy ktorzy przylozyli do tego lape !!!!!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Ja się pytam gdzie jest policja skoro kierowcy nadmiernie blokują to skrzyżowanie???
    A gdzie są rowerzyści zobaczycie dzisiaj po 18.Pozdrawiam

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    juz mysłełm , ze ten debil zabił sie na kontrapasie !!!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    LUDZIE ODSUNĄĆ TAKICH IDIOTÓW OD WŁADZY !!!!
    NIKT NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TEN BUBEL !!!!!! KTO ZARZĄDZA TYM MIASTEM???? KALISZANIE MY JUŻ JESTEŚMY ZAORANI !!!!!!!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    jak z dzieckiem nie dojadę na czas do lekarza to pokarzę mu fotoraport Pacholskiegio

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Co za analfabeta bez podstawówki spłodził ten artykuł? Tego się czytać nie da. Czy Wy tam w Calisii dzieci zatrudniacie? Chyba z Ukrainy???

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Panie Pacholski, nie jest pan strawny dla większości Kaliszan, więc spadaj pan na drzewo liście malować!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Ludzie kontrapas kontrapasem ale prawdziwym problemem naszego miasta są Dopalacze!!! Trzeba reagować!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Przecież można to było zrobić logicznie. Od ronda Westerplatte ulicą Podmiejską do Godebskiego jest ścieżka rowerowa . Można było na ulicy Majkowskiej zrobić ścieżkę rowerową do 3-go Maja. Mieszkańcy Dobrzeca , Majkowa i Chmielnika mogliby wtedy na rowerach dojechać bezpiecznie do samego centrum. Podobnie jest z trasą Bursztynową, gdzie można od Zagorzynka czy od Winiar dojechać w dół i wałem Piastowskim czy wałem Jana Matejki dojechać do ścisłego centrum. Ale nie , uparli się na Śródmiejską bo lubią widocznie smród spalin.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Pacholski kandyduje na debila roku !!!!

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Proszę mi tu nie obrażać wybitnego eseistę, powieściopisarza i kuratora Rowerem do Nowoczesności.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    pacholski to niech już tylko pisze on nadal myśli że jest jak mickiewicz – zbawca
    a tak innej beczki on chyba jest " ciepły " – mam nadzieje że wiecie o co chodzi

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    To co dzisiaj robią drogowcy na Śródmiejskiej jeszcze bardziej spowolni ruch. Wysepki przy skrzyżowaniach.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Jeszcze słupki muszą postawić przy spowalniaczach aby kierowcy ich nie wymijali.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Tu nie chodzi tylko o kontrapas.“Ktoś” już od dawna wie,że o następnej kadencji może tylko pomarzyć i wygląda to na celowe,na złość działanie tego “kogoś”, by utrudnić jeszcze do końca, na maksa życie mieszkańcom w myśl zasady,że po mnie choćby potop.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Panie Pacholski zarówno ten artykuł jak i poprzedni doskonale pokazuje jak wielkimi jest pan ignorantem i jak strasznie pan zakłamuje rzeczywistość i manipuluje faktami!!
    1. Po pierwsze kierowcy którzy jeżdżą śródmiejską nie robią tego ze złośliwości muszą dojeżdżać do domu, pracy, urzędu czy też przychodni jest to niejednokrotnie jedyna droga jaką mogą to zrobić.
    2. Kierowcy którzy mają jakieś wyjście rzeczywiście uciekają do śródmiejskiej jak mogą konsekwencją czego jest dociążenie pozostałych ulic miasta już niejednokrotnie zakorkowanych.
    3. Najlepszym przykładem pańskiej ignorancji jest fakt iż powstałe korki w rejonie śródmiejskiej tłumaczy pan nie zastosowaniem się do przepisów drogowych przez kierowców. A może zastanowi się pan dlaczego przedstawione na pańskich fotografiach samochody blokują skrzyżowanie ? czy czasem nie przez to że ulica śródmiejska jest cała zakorkowana??
    4. W swoich opisach stara się pan udowadniać że czarne jest białe a białe jest czarne a fakty są takie że ulica śródmiejska jak wcześniej była przejezdna tak teraz jest wiecznie zakorkowana co odbija się na komunikacji praktycznie całego centrum żeby nie powiedzieć miasta!
    5. Jak wielkie bzdury pan umieszcza i jak bardzo fałszywe informacje wie każdy kto jest zmuszony jeździć ulicą śródmiejską bądź przy niej mieszkać
    Reasumując prosił bym o nie przekłamywanie rzeczywistości i obiektywne przedstawianie sprawy. Jednocześnie proszę uzmysłowić sobie iż ulica śródmiejska jest dla bardzo wielu ludzi jedyną drogą jaką mogą jechać do swojego domu, pracy czy chociażby do egzystowania jako mieszkaniec tego miasta ( urząd miejski czy służba zdrowia).
    Idąc pańskim tokiem myślenia kaliszanie którzy prowadzą swoją działalność gospodarczą w centrum powinny ją zamknąć bądź wynieść z Kalisza. Ci którzy korzystają z instytucji zlokalizowanych w centrum powinny najlepiej wymeldować się z Kalisza tak by na spokojnie mogli skorzystać z instytucji publicznych w ościennych miastach i gminach.
    Właśnie takie działania jak inwestycja na ul śródmiejskiej powodują że miasto to jest nie przyjazne dla mieszkańca. Kończąc mój wywód proponuję chciałem zaznaczyć że jestem mieszkańcem tego miasta. Jednocześnie jestem pieszym rowerzystom i kierowcą samochodu. Z punktu widzenia każdego z użytkowników sieci miejskiej ta inwestycja jest błędem! Takie inwestycje jak opisana powyżej uważam za destrukcyjne dla miasta i jednocześnie zniechęcające do mieszkania

    Proponuję zorganizować referendum w temacie kontrapasu na ul śródmiejskiej. By nie generować kosztów można by było je połączyć z tegorocznymi wyborami samorządowymi

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Na nastepne zdjęcia zaproś chociaż z 3-4 (misia sapcia,Koziołka, czerwone trampki,gałkina) kolegów niech jeżdżą po twoim ukochanym srasie żeby byli w końcu na nim jacyś kolarze… PAJAC

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Mam nadzieje ze ta sciezke jak najszybciej zlikwiduja i wroci wszystko do prawowitego stanu.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    A ja jako kierowca i jednocześnie zapalony rowerzysta “kolarz amator”, zwolennik ścieżek rowerowych i tras temu podobnych, udałem się dziś na ulicę Srodmiejską by bronić ów “pasa”. Bronić – tzn znaleźć argumenty, by móc w rozmowach towarzyskich stać murem za rowerzystami. “Bracia” wybaczcie, ja osobiście sensu nie widzę. Rowerów jak na lekarstwo, samochodów niestety sznur. Ta farba mogła by lepiej zamalowac ochydne elewacje kamienic.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Jak zmieniły się pomiary zanieczyszczenia na ul. Śródmiejskiej i przyległych po kontrapasa?

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Pacholski to cudowne dziecko dwóch pedałów??

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Platforma przed poprzednimi wyborami chciała zyskać głosy wyborców.
    Ekipa PO z wiceprezydentem Grodzińskim na czele pozytywnie zweryfikowała pomysł kontrapasu na ulicy Śródmiejskiej i dziś wszyscy mamy problem.

  • P?s=64&d=identicon&r=pg

    Czytam masę negatywnych komentarzy, też jestem przeciwny tej inwestycji (choć dzisiaj ok 15 nie było problemów i widziałem 1 (jednego) rowerzystę, ale co jako mieszkańcy możemy zrobić, aby zlikwidować ten bubel? Koszty ok 720 tys. to w ogóle odechciewa się komentować. Stan dróg w mieście w większości beznadziejny, a tu wyrzucona taka kwota.
    A poza tym nie może być tak, że jeden cyklo-terrorysta, terroryzuje kilkudziesięciotysięczne miasto.
    Może P. Sapiński obudzi się i przyzna się do błędu w postaci realizacji tej inwestycji. Na pewno zyska sobie tym kilka głosów w wyborach, jeśli tego nie zrobi, to głosy te na pewno otrzyma inny kandydat, choć przykro to stwierdzić, ale wszyscy byli w to “zamieszani”. PO Grodziński przy akceptacji, Pawliczakowa i Kijewski przy realizacji.




Drogi Użytkowniku Portalu Calisia.pl! Zanim opublikujesz komentarz POMYŚL, czy jest on rzeczowy w kontekście artykułu, pod którym chcesz go zamieścić! Czy nie obrażasz kogoś lub nie naruszasz dóbr osobowych innych ludzi? Pamiętaj, że nawet w Sieci nie jesteś anonimowy!

Uwaga: Komentarze zamieszczane na www.Calisia.pl przez użytkowników nie są na bieżąco moderowane. Jeśli zauważysz wpis obrażający kogokolwiek możesz: zgłosić obraźliwy komentarz do usunięcia mailem na adres redakcja@calisia.pl. Zareagujemy najszybciej jak jest to możliwe.

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników Portalu, za treść których Calisia.pl nie ponosi odpowiedzialności. Portal zastrzega sobie prawo do usuwania obraźliwych wpisów. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie prawo lub dobre obyczaje, zawiadom nas o tym.




Thumb zrzut ekranu 2017 11 02 o 16.08.20

Zamieszkaj na Osiedlu Panorama Park II





Article xe1s0459

Festiwal Smaku w Cafe.Calisia.pl




Thumb zrzut ekranu 2018 01 08 o 12.17.28
Msm icon 30
Prestige - Salon Kosmetyczny
Thumb music store black
Msm icon 30
Szkoła Muzyczna MUSIC STORE
Thumb att00250
Msm icon 30
Hotel Kristoff
Thumb logo
Msm icon 30
Helen Doron English. Jak szybko i skutecznie Twoje Dziecko może nauczyć się j...
Thumb marysienka
Msm icon 30
Marysieńka
więcej»








Bico australia 20131216 146n120